غربالگری متقاضیان تشرف به حج 1403

55 زائر بیمار و همراه تا فردا به کشور باز می‌گردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار رئیس و تعدادی از مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه، اقدامات انجام شده درحج امسال را نسبت به حج سال گذشته کیفی‌تر خواند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب دردیدار سه‌شنبه شب  توصیه‌هایی در خصوص نحوه انتخاب و چینش نیروها از جمله دربخش بهداشت ارائه کرد و طرح استفاده از همکاری کادر درمان را که به عنوان زائر به سرزمین وحی مشرف شده و داوطلب همکاری با مرکز پزشکی حج و زیارت بودند تجربه ای خوب و موفق ارزیابی کرد.

او از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست که به نحو شایسته از این زائران تقدیر و زمینه برای رشد این طرح در سال آینده فراهم شود.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه خطاب به رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: برای حج آینده به نحوی برنامه‌ریزی شود تا افرادی که فاقد توان جسمی و روحی روانی هستند در چرخه اعزام به سرزمین وحی قرار نگیرند.

او گفت: امسال با وجود معاینات انجام شده برخی از این افراد به عربستان اعزام شده‌اند که برای خود، کاروان، مرکز پزشکی و دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت مشکلات فراوانی ایجاد کردند و متوجه سفر و لوازم آن نشدند و عموم مناسک یا به وسیله نائب یا درمرحله اضطراری انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم دقت درغربالگری توسط پزشکان معاینه کننده زائران تاکید کرد و افزود: اینگونه افراد نه تنها مستطیع محسوب نمی‌شوند بلکه از این سفر نیز بهره‌ای نمی‌برند و با هدف حج که تقویت کننده دین افراد است فاصله دارند ؛ بهتر آن است که این افراد با داشتن همراه در سفره عمره مفرده حضور یابند.

این گزارش حاکی است قبل از سخنان سرپرست حجاج ایرانی ، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گزارش مشروحی از فعالیت‌های این مرکز از شروع عملیات حج تاکنون در دو شهر مکه و مدینه و بویژه ایام تشریق ارائه کرد.

دکتر سید علی مرعشی گفت: اقدامات لازم برای انتقال زود هنگام 55 نفر بیمار و همراه به کشور تا پنجشنبه آینده(15 تیر) از طریق پروازهای بازگشت زائران انجام شده است.

دکترمرعشی مراجعات به مراکز درمانی را روان توصیف کرد و گفت: شدت مراجعات که بعد از ایام تشریق افزایش یافته بود درحال بازگشت به روند طبیعی خود است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.