مطالبه این روزهای مردم از نگاه «صدیقی»

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: کشف حجاب تعرض به نظام خانواده است.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران، امروز در خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک عید غدیر خم و دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: مطالبه هر روز مردم از ما و مسئولان، مساله حجاب است. مساله کشف حجاب ریشه در سیاست های استعماری‌ دارد.

او افزود: نخستین کسانی که کشف حجاب را علنی کردند، بهائی‌ها بودند که در زمان قاجار آن را آغاز کردند و با مقاومت زنان پاکدامن ایرانی مواجه شدند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: اما در زمان رضاخان دستور آمد که با زور کشف حجاب کنند. ماموران آن زمان با سرنیزه چادر و حجاب از سر زنان برمی‌داشتند و زنان از ترس برداشتن حجابشان از خانه بیرون نمی‌آمدند.

مساله کشف حجاب، مساله ساده فردی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اما اقدام رضاخان در خراسان در کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع)، با مقاومت مردم و زنان این دیار روبه‌رو شد. برادران و خواهران، بدانید مساله کشف حجاب، یک مساله ساده فردی نیست. حجاب مساله‌ای سیاسی – اجتماعی و اعلان اجتماعی بودنِ بانوان است.

خطیب جمعه تهران افزود: لذا مسئولان ما، تا آنجا که من با روسای سه قوه صحبت کردم، همه از وضع پیش آمده که ناشی از سوءاستفاده‌های آشوبگران بود، ناراحتند. افرادی که کشف حجاب کرده‌اند سه گروهند؛ گروه اول، آنهایی هستند که برای عادی کردن کشف حجاب، پول می‌گیرند. گروه دوم، افراد بی‌خبر و بی‌اطلاع از قانونند. حجاب تصریح قرآن کریم در سوره نور و احزاب است و بیش از یک میلیارد مسلمان به آن پایبند هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: گروه سوم هم تابع باد هستند، هر طرف باد بوزد آنها هم لجاجت می‌کنند، برای اینها هم باید برنامه‌ریزی کرد.

او گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و از همه مهمتر شبکه‌های مجازی باید در مقابل بهائی‌های انگلیسی، برنامه‌های متناسب با هر مرحله را تدارک ببینید .

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: امروز بسیاری از بانوان رده بالای مملکت هم حجاب فاطمی و هم رشد بالای اجتماعی و سیاسی دارند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: لذا آنچه که توقع داریم این است که قاطبه زنان مومنه و باشرافت ایران که کشف حجاب را ضد ارزش و بیگانه‌پرستی می‌دانند و مردانی که صرف نظر از متدین بودنشان، غیرتمند هستند، برنامه خاصی در هر مرحله‌ای برای مساله حجاب داشته باشند.

خطیب موقت جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های امروز اظهار کرد: روز عید غدیر روز تجلی نور، تقوا، ایمان و تجلی اقتدار دین، مدیریت توحیدی و ربوبیت الهی است. در چنین روزی عهد با خدا، انجام توبه و التزام به واجبات برای رعایت تقوا، بهترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به صاحب خود بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: امروز روز عید الله اکبر است؛ باید توجه داشت غدیر ثمره زحمات همه پیامبران خداست. غدیر حقیقت بعثت بوده و هدف آن رساندن بشریت به سرمنزل مقصود است. در قرآن کریم اوصاف امیرالمؤمنین (ع) برای موحدان و خداجویان ترسیم شده است تا بدانند راهنما، راهبر، آغاز، مسیر و مقصدی که با آن به خدا می‌رسیم، علی است و سوره تطهیر یکی از آنهاست که در شأن اهل بیت (ع) نازل شده و علی (ع) یکی از ارکان اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: علی (ع) جلوه خداست و هیچ کم ندارد، از این رو بعضی‌ها کتاب نوشته‌اند و عنوان کتاب را گذاشته‌اند علی مرد نامتناهی و خیلی هم این عنوان بیراه نیست.

 غدیر سند حقانیت ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه غدیر سند حقانیت ولایت محسوب می‌شود، گفت: هر ویژگی که پیغمبر اسلام(ص) دارا هستند همه آنها در اختیار علی(ع) است. روح دین و ضمانت بقای دین، امامت علی(ع) و رسالت پیامبر اسلام(ص) است. همچنین امام رضا(ع) می‌فرمایند در روز عید غدیر شیطان خشمگین شده بود و زوزه می‌کشید.

او ادامه داد: غدیر مربوط به آینده زعامت امت اسلامی است که پیامبر اسلام(ص) در بیابان همه حاجیان را نگاه داشتند و با تشریفات حماسی دست علی(ع) را بالا بردند و ایشان را به عنوان زعیم امت اسلام معرفی کردند و همه در آن مکان با علی(ع) پیمان بستند. امام خمینی(ره) فرمودند ولایت ولی فقیه ادامه‌دهنده رسالت انبیاء و امامان است و از آنجا که همه ما علوی هستیم ،پرچم غدیر و ولایت در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز پرچم غدیر به دست ولی‌فقیه و مرجع عالیقدر آیت‌الله امام خامنه‌ای است، لذا با همه شما همصدا می‌شوم تا بگوئیم: ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای. خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.

عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای نقطه عطفی در دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به الحاق دائم ایران به کشورهای عضو پیمان شانگهای گفت: پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، بحمدلله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی سیاستی متوازن، بدون آنکه به شرق یا غرب وابسته باشیم، پیش برد و در این زمینه کاملاً مستقل عمل کردیم.

او به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به منطقه جنین نیز اشاره کرد و افزود: مقاومت جانانه مردم جنین درس گرفته از شهدای ایران است، مشاهده کردید که نتانیاهو که در باتلاق کشورش در حال غرق شدن است، شکست خورد که ان‌شاءالله بعد از این شکستش را خواهیم دید./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.