هشدار طوفان شن در پهنه شرقی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی درباره وزش باد شدید و گردوخاک در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از وقوع طوفان شن در مناطق مستعد شرق کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور  وزش باد شدید و گردوخاک روز چهارشنبه در نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و روز پنجشنبه در جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

برای جمعه نیز این پدیده‌ها در جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

وزش باد شدید و گردوخاک سبب وقوع طوفان شن در بستر رودخانه‌های خشک می‌شود و خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، تیر‌های برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال را در سایر مناطق در پی دارد.

توصیه می‌شود در زمان وقوع این پدیده‌ها از حضور در فضای باز، انجام فعالیت‌های عمرانی و تردد جاده‌ای اجتناب شود. همچنین از استحکام سازه‌های موقت نیز اطمینان شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال خودداری شود و از فعالیت‌های باغی و زراعی پرهیز شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.