رئیس جمهوری: فعالیت‌های درمانی هلال‌احمر ایران در آفریقا کم‌نظیر است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به کشور کنیا، فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر در آفریقا را کم‌نظیر توصیف کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر دوره‌ای خود به آفریقا، وارد کشور کنیا شد. ایشان پس از دیدار با مقامات کشور کنیا در محل مرکز نوآوری ایران در کنیا حاضر شد و از نزدیک دست‌آوردهای بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنیا را مورد بازدید قرار داد.

رئیس جمهوری در این بازدید، فعالیت های بشردوستانه هلال احمر در آفریقا را کم‌نظیر دانست و بر گسترش همکاری‌ها در حوزه دانش و فعالیت‌های بشردوستانه تاکید کرد.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به ظرفیت های کشور کنیا و توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد، دستور حضور فعال‌تر مجموعه‌های ایرانی در شرق آفریقا را صادر کرد.

همچنین در این دیدار دکتر فقیهی، رئیس مرکز درمانی هلال احمر در کشور کنیا ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت در عرصه‌های مختلف گفت: هلال احمر برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده تا تعامل همه جانبه‌ای با جمعیت کنیا داشته باشد و بر همین اساس طرح بیمارستان 40 تختخوابی، همکاری در حوزه گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی مدون شده که با حمایت دولت این طرح ها می‌تواند در کم‌ترین زمان ممکن جنبه اجرایی پیدا کند.

پس از این دیدار، روسای جمهوری ایران و کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری حاضر شده و در سخنرانی‌های خود از تلاش‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه بشردوستانه و بهداشت و درمان قدردانی کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.