صدور احکام بازنشستگان آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حالتان که با سرافرازی، ماموریت خود را به اتمام رساندید و این ماموریت را به دیگران سپردید. این همه شغل در جامعه وجود دارد، اما خداوند مقدر فرموده است که معلم باشیم و این اتفاق برای هرکسی نمی‌افتد.

او با بیان اینکه شرافت هر شغلی به موضوعی است که با آن سر و کار دارد، اظهار کرد: معلمی، قابل قیاس با هیچ شغلی نیست و خداوند پیامبر (ص) را هم معلم خطاب فرمود.

صحرایی گفت: معلمانی که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، از معلمی در مقام ظاهری فاصله گرفته‌اند وگرنه ما به وجود آنها نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در رویداد «الف‌تا» ارائه شده بود به یکی از آنها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.

او افزود: معلمان بازنشسته در آن روز‌ها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه اینکه دانش‌آموزان، درس آنها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلم چه در این دنیا و چه آن دنیا از رسالت معلمی بازنمی‌ماند، چون هیچکس غیر از معلم در کار خود تکثیر نمی‌شود؛ و این معلم است که در فکر و اندیشه و زندگی دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آنها باید بکوشیم، گفت: دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آنها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بندی در قانون برنامه هفتم لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش او را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

او افزود: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است، چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود ۵۰ سالگی است.

صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند، گفت: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را حفظ کنید.

او افزود: اتفاق دیگر هم که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگی بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.