پایداری شبکه برق نیازمند همیاری مردم

مصرف امروز برق به بیش از ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز میزان تقاضای مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف به بیش از ۷۱ هزارو ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش شهروند آنلاین از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: سال گذشته در همین روز میزان تقاضای مصرف برق کشور ۶۷ هزارو ۶۷۲ مگاوات ثبت شد.

او ادامه داد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف سه هزار و ۸۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد که معادل مصرف برق ۲ استان گلستان و مازندران است که همکاری مردم در مدیریت مصرف به پایداری شبکه سراسری کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان‌کرد: هم‌اکنون شبکه برق کشور پایدار است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از همکاران صنعت برق با همه توان مشغول تامین برق پایدار برای همه مشترکان است.

رجبی مشهدی گفت: همکاران صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی و در بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نیروگاه بزرگ و کوچک و نزدیک به ۶۰۰ پست انتقال و بیش از ۲هزار ایستگاه فوق توزیع در آمادگی کامل بوده تا مشکلی در تامین برق هموطنان رخ نداده و یا با کمترین مشکل از دوره اوج مصرف عبور کنیم.

او بیان‌داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، دمای وزنی کشور امروز به ۳۹.۷ درجه خواهد رسید که این افزایش دما موجب افزایش مصرف برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تشکر از هموطنان که در طرح کاهش مصرف مشارکت داشتند، از همه مشترکان تجاری و خانگی درخواست کرد با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خادمان خود را درصنعت برق یاری کنند.

رجبی مشهدی گفت: تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده نکردن از لوازم برقی غیرضروری در ساعت‌های اوج مصرف که ازساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است مجموعه صنعت برق را در این دوران گرم و سخت یاری می‌کند.

او همچنین تاکید کرد: مراکز خرید و تجاری لزومی به استفاده از روشنایی‌های غیر ضروری نمای ساختمان‌های خود ندارند، بر این اساس می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی غیرضروری مصرف برق خود را مدیریت کنند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.