احکام سنگین قضائی برای بیش از ۷۰۰ معترض فرانسوی

وزیر دادگستری فرانسه ضمن تمجید از عملکرد قضات این کشور از صدور حکم زندان برای بیش از ۷۰۰ نفر از معترضان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، اریک دوپون مورتی امروز ضمن تمجید از واکنش قاطعانه قضات دادگستری فرانسه گفت که بیش از ۷۰۰ نفر در اعتراضات اواخر ماه گذشته این کشور به تحمل زندان محکوم شده‌اند.

گفته می‌شود در مجموع، یک هزار و ۲۷۸ حکم برای معترضان صادر شده است و بیش از ۹۵ درصد متهمان با اتهاماتی همچون خرابکاری تا حمله به افسران پلیس محکوم شده‌اند.

براساس گزارش‌ها تا پیش از اعلام سخنان وزیر دادگستری، ۶۰۰ نفر از معترضان زندانی شده بودند.

دوپون مورتی در ادامه افزود: واکنش محکم و نظام‌مند برای برقراری مجدد نظم عمومی ضروری بود.

اعتراضات اخیر فرانسه که از سال ۲۰۰۵ به این سو بی‌سابقه بوده است، در تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) و پس از آنکه یک افسر پلیس این کشور یک نوجوان ۱۷ ساله آفریقایی تبار را به ضرب گلوله کشت، آغاز شد.

این اعتراضات در نهایت پس از چهار شب درگیری شدید با استقرار نزدیک به ۴۵ هزار نیروی امنیتی از جمله نیروهای ویژه پلیس و خودروهای زرهی مهار شد.

دوپون مورتی از دادگاه‌ها خواسته بود با صدور احکام سنگین به نوعی حالت بازدارنده ایجاد کنند. از همین رو برخی وکلای مدافع نسبت به عادلانه نبودن روند قضائی و صدور احکام سنگین ابراز نگرانی کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها میانگین سنی بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر از بازداشت شدگان این اعتراضات تنها ۱۷ سال اعلام شده است.

این کشور اروپایی در سال ۲۰۰۵ نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که به عنوان یکی از بزرگترین ناآرامی‌ها در این کشور ثبت شده اما در آن زمان تنها ۴۰۰ نفر به زندان محکوم شدند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.