جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بندر انزلی

سرپرست سازمان و عضو هیات مدیره منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی گفت: امسال ۹ بسته سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای این منطقه تعریف شده که در حال تحقق است.

به گزارش شهروند آنلاین،اکبر نیازی روز جمعه در حاشیه دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در گفت وگو با ایرنا افزود: هدف از ایجاد منطقه آزاد انزلی به طور کلی برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با کشور روسیه بوده است.

او اظهار داشت: زیرساختهای منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی از طریق بندر کاسپین و همزمان با بندر انزلی که قدمت ۳۰۰ ساله دارد، تامین شده است، در حال حاضر با وجود برخی مشکلات، زیرساختهای ارتباط با کشور روسیه و حوزه اوراسیا از طریق انتقال خط ریلی به بندر کاسپین برقرار شده و در ماه‌های آینده به بهره برداری می رسد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی گفت: پست اسکله‌هایی که در بندر کاسپین به عنوان یک بندر نوین ایجاد شده است، استحصالی بوده و در داخل آب دریا ساخته شده است و حتی پسروی آب دریا مانع از استفاده از این بندر نخواهد شد.

نیازی بیان کرد: با توجه به اینکه نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب از طریق بندر کاسپین اتفاق می‌افتد، امیدواریم بتوانیم مراودات بیشتر تجاری و مالی با کشور روسیه و اتحادیه اروپا داشته باشیم.

دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه‌گذاری و توانمندیهای صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ طی ساعات ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است، پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه حدود سه هزار نفر بازدید کننده داشته باشد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.