حمایت نمایندگان مجلس از رویکرد انقلابی دولت در سیاست خارجی

بیش از ۲۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و عملکرد وزیر امور خارجه حمایت کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از ۲۳۰ نفر از نمایندگان در حمایت از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی مبتنی بر اصول قانون اساسی و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بنا شده و در جهت تأمین منابع و توجه به تنوع‌بخشی و توسعه روابط در عرصه‌های مختلف و اجتناب از سیاست خارجی تک‌موضوعی، رویکردی صحیح و دارای دستاوردهای ملموس و قابل توجه در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، تجاری و اقتصادی برای کشور بوده است.

امضاکنندگان بیانیه در ادامه تأکید کردند: مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در سیاست خارجی و تقدیر از عملکرد دستگاه سیاست خارجی و وزیر امور خارجه و همکارانشان که با انسجام و اقتدار در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف کشور و منافع ملی تلاش می‌کنند، انتظار دارد دولت و دستگاه دیپلماسی تمام توان و ظرفیت خود را برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی در جهت بی‌اثرسازی تحریم‌ها به‌کارگیرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که مجلس شورای اسلامی نیز در قالب دیپلماسی پارلمانی در کنار دولت نقش خود را در جهت توسعه روابط پارلمانی و تأمین حداکثری منافع ملی ایفا خواهد کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.