طرفین به «اجماع بشردوستانه» برسند

درخواست کمیته بین المللی صلیب سرخ از ارمنستان و آذربایجان

کمیته بین المللی صلیب سرخ از تصمیم گیرندگان می خواهد اجازه دهند عملیات بشردوستانه ضروری این سازمان از سرگرفته شود.

شهروند آنلاین؛ به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از آذربایجان و ارمنستان، این سازمان با وجود تلاش‌های مداومی که دارد، هم­اکنون قادر به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی از طریق گذرگاه لاچین یا از هر مسیر دیگری از جمله آغدام نمی‌­باشد.

این سازمان از تصمیم ­گیرندگان مربوطه می­‌خواهد تا به کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ اجازه دهند عملیات بشردوستانه ضروری خود را در این منطقه از سر بگیرد.

ده­ها هزار نفر به کمک­‌های بشردوستانه­‌ای که از طریق این مسیرها به آنها می­‌رسد متکی هستند. جمعیت غیرنظامی اکنون با کمبود داروی حیاتبخش و اقلام ضروری مانند محصولات بهداشتی و شیر خشک روبرو هستند.

میوه­‌ها، سبزیجات و نان به­‌طور فزاینده­ای کمیاب و گران هستند، در حالی که برخی از مواد غذایی دیگر مانند محصولات لبنی، روغن آفتابگردان، غلات، ماهی و مرغ موجود نیستند. آخرین باری که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آوردن اقلام پزشکی و مواد غذایی ضروری به منطقه اجازه یافت، چند هفته پیش بود.

آرین بائر، مدیر منطقه‌­ای کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در اوراسیا  گفت: «کاروان‌­های کمک­‌های بشردوستانه ما راه نجاتی برای مردم این منطقه است. با ممانعت از ارسال این کاروان­‌ها، نگرانی ما این است که وضعیت بشردوستانه بیش از پیش رو به وخامت برود.

ما بیشتر نگران کسانی هستیم که نمی­‌توانند به خودشان کمک کنند. بیماران و افراد مبتلا به بیماری­‌های مزمن، افراد مسن، افراد ناتوان و کودکان بیشتر در معرض خطر هستند. برای اینکه ما بتوانیم در اینجا فعالیت کنیم، لازم است که طرفین به یک اجماع بشردوستانه برسند. کار ما حیاتی است و باید اجازه ادامه آن داده شود».

طبق حقوق بین‌المللی بشردوستانه، طرف‌ها باید انتقال سریع و بدون ممانعت کمک­‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند را اجازه داده و تسهیل کنند. این شامل کمک­‌های پزشکی و مواد غذایی ضروری می­‌شود.

کار کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ صرفاً بشردوستانه است. ما از این واقعیت که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ توانست 24 بیمار را طی چند روز گذشته از طریق گذرگاه لاچین خارج کند و اطمینان یابد که آنها درمان‌های پزشکی لازم را دریافت می‌ک­نند، دلگرم هستیم. در کل، این سازمان از دسامبر 2022 بیش از 600 نفر را که نیاز فوری به مراقبت های پزشکی داشتند، [از مناطق جنگ­زده] خارج کرده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به گفتگوی دوجانبه خود با طرف‌ها ادامه می‌دهد و آماده است به محض دستیابی به چنین توافقی، کار بشردوستانه خود را ادامه دهد.

// انتهای پیام

نگرانی عمیق کمیته بین ­المللی صلیب سرخ از وضعیت میلیون­ ها زن و دختر در افغانستان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.