شهرهای 40+ در آستانه تعطیلی؟

وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیات دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطق با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گفت: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیات دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

او افزود: مبنای در نظر گرفته شده برای تعطیلی، دمای هوای بالاتر از 40 درجه است.

او ادامه داد: سلامت مردم عوامل مختلفی دارد که بخشی از آن محیطی است و ممکن است سلامت را به خطر اندازد؛ به‌عنوان مثال در زمستان موضوع آلودگی هوا را داریم که اگر به میزان خاصی برسد مجبور به تعطیلی هستیم.

او بیان کرد: متأسفانه امسال با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از 40 درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ به‌ویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.