چرایی انتشار اخبار جعلی درباره گران شدن خودرو در روز تعطیل

جریان منتقد دولت گویا از ثبات بازارهایی همچون خودرو و ریزش قیمت‌ها در چند ماه اخیر، ناراضی است و با تولید انبوه اخبار غلط درباره گران شدن خودرو به دنبال منافع شخصی است.

به گزارش شهروند آنلاین، برخی منتقدان دولت که گویا دستشان با دلالان خودرو در یک کاسه است قیمت‌های فضایی از روند صعودی انواع خودرو منتشر کرده‌اند و در روزهای تعطیل مدعی شده‌اند که همه خودروها گران شده‌اند.

یکی از سایت‌های منتقد دولت طی دو روز اخیر بیش از ۱۰ مطلب درباره گران شدن عجیب خودروها منتشر و ادعای صعودی شدن شدید خودروها در بازار را مطرح کرده است.

فضاسازی و جریان‌سازی‌های منتقدان دولت و دلالان خودرو در شبکه‌های مجازی و تلگرامی از قیمت‌های عجیب و غریب خودرو طی روزهای تعطیل در حالی منتشر می‌شود که اکنون بازار خودرو راکد است و مشتری ندارد.

این خبرها در فضای مجازی در حالی بازنشر پیدا کرده که از سوی مخاطبان و کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این افراد به دنبال قیمت‌سازی هستند تا با متشنج کردن بازار خودرو بتوانند خودروهایی که بر روی دستشان مانده را با قیمت بالا به فروش برسانند و سودهای هنگفت ببرند.

این دست از منتقدان دولت در حالی بر شیپور و طبل گران‌فروشی خودرو در روزهای تعطیل می‌زنند که سیاست‌های اقتصادی دولت منجر به ثبات قیمت و حتی ریزش قیمت خودرو در بازار شده است.

منتقدان دولت با خبرسازی‌های غیر کارشناسی و دلالانه با زیر سوال بردن دستاوردهای دولت به دنبال ایجاد انتظارهای تورم و سود شخصی هستند در حالی که گزارش بازارهای رسمی حاکی از ثبات و راکد ماندن قیمت‌های خودرو است.

قیمت‌سازی‌های جدید در بعضی از سایت‌ها نیز مهر تاییدی بر موج‌سواری در بازار خودرو است تا به تب و تاب افزایش قیمت‌ها در جامعه منجر شود.

دلالانی که هر کدام تعداد زیادی خریداری کرده‌اند و اکنون برای اینکه ضرر ناشی از ریزش قیمت‌ها را کنترل کنند به دنبال افزایش قیمت خودرو و جبران ضررها هستند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.