حرکت هلال احمر به سمت تسهیل‌گری در اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین گفت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی‌گری به سمت تسهیل‌گری و افزایش سهم مشارکت مردم در حوزه خدمات سلامت است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ علی مرعشی در نوبت سخنرانی خود در بخش علمی سومین کنگره بین‌الملل سلامت در اربعین گفت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی‌گری به سمت تسهیل‌گری و افزایش سهم مشارکت مردم است. بنابراین بنا شد امکانات آموزشی و تجهیزاتی لازم و البته متناسب را در اختیار آنها قرار دهیم.

او در ادامه گفت: گروه‌های مردمی می‌توانند در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت‌نام کنند. اگر خودشان مکان و استقرار داشته باشند، تامین دارو و تجهیزات انجام خواهد شد و اگر مکان استقرار نداشته باشند می‌توانند به پایگاه‌های مورد نظر ما کمک کنند.

مرعشی از امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با طرف عراقی، امسال برای نخستین بار پزشکان ایرانی می‌توانند در مراکز درمانی و اتاق‌های عمل بیمارستان‌های عراقی، نسبت به جراحی زائران حسینی اقدام کنند.

مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به عنوان مسئول مستقیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در خاک عراق در ایام اربعین، اقدامات اجرایی خود را برای برپایی پایگاه‌های درمانی و حضور در مراکز بیمارستانی آغاز کرده‌اند.

مرعشی افزود: در حال حاضر دپوی دارویی لازم تهیه شده و در حال بسته‌بندی داروها هستیم. همچنین اقدامات اداری مربوط به تردد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها در منطقه عملیاتی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: مراکز درمانی ما در خاک عراق از اول ماه صفر در ۳ سطح فعال خواهد شد.

او توضیح داد: سطح یک مراکز ۱۶ ساعته با ۲۲ کادر درمان است. سطح دوم مراکزی است که به طور ۲۴ ساعته فعال هستند و پزشکان متخصص قلب، اطفال و زنان در کنار کادر درمان این مراکز، مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود و تعداد افراد فعال در آن ۵۶ نفر است.

او ادامه داد: در مراکز سطح ۳ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خاک عراق، ۶۷ کادر درمان به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت هستند و این مراکز مجهز به آزمایشگاه و تعداد بیشتری پرستار است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.