جهش هشداری کووید- 19 در جهان

شبکه آژانس فوریت‌های پزشکی فرانسه:اقدامات پزشکی برای مبتلایان به کووید-۱۹ در همه سنین در حال افزایش است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شمار موارد جدید شناسایی شده ابتلا به کووید-۱۹ از ۱۰ ژوئیه تا ۶ اوت در جهان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد در مدت یک ماه، ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اوج تابستان کووید در فرانسه و برخی کشور‌های دیگر بار دیگر شیوع یافته است، هر چند که تاکنون شیوع بیماری ملایم بوده است، اما حفظ هوشیاری را ضروری می‌کند.

این در حالی است که از سرگیری همه‌گیری در آمریکا، انگلیس، هند و ژاپن نیز گزارش شده است.

بعد از گذشت بیش از سه سال از آغاز موج همه‌گیری که از ذهن اکثریت مردم خارج شده است، ویروس سارس-کوو-۲ اخیرا بازگشت خود را به برخی فرانسوی‌ها یادآوری کرده است. برخی شاخص‌های موجود چنین شیوعی را تایید می‌کند.

بر اساس داده‌های عمومی فرانسه، در مراکز اورژانس مراجعه افراد مظنون به ابتلا به کووید در هفته بین ۳۱ ژوئیه تا ۶ اوت ۳۱ درصد در مقایسه با پیش از آن افزایش یافته و به ۹۲۰ بیمار بالغ شده است.

دستگاه بهداشت عمومی فرانسه خاطر نشان کرد ارقام در سطح «ملایمی قرار دارد». موج‌های تابستان یا زمستان ۲۰۲۲ با مراجعه بیش از چهار هزار نفر به مراکز درمانی در هفته همراه بود.

به گفته دستگاه بهداشت عمومی فرانسه، در شبکه آژانس فوریت‌های پزشکی فرانسه «اقدامات پزشکی برای مبتلایان به کووید-۱۹ در همه سنین در حال افزایش است» و در آغاز اوت به هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است که افزایشی ۸۴ درصدی را در مدت یک هفته نشان می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد شمار موارد جدید شناسایی شده ابتلا به کووید-۱۹ از ۱۰ ژوئیه تا ۶ اوت در جهان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد در مدت یک ماه، ۸۰ درصد افزایش یافته است.

اگرچه از آغاز ماه مه سازمان جهانی بهداشت دیگر همه گیری را به منزله فوریت بهداشتی جهانی تلقی نمی‌کند، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه خاطر نشان کرده بود: «ویروس به گردش در کشور‌ها و همین طور به کشتار و تغییر ادامه می‌دهد».

نسخه‌ ای جی ۵ (EG.۵) ویروس که برخی دانشمندان به آن نام اریس داده‌اند، در حال حاضر به شدت تحت بررسی قرار دارد، زیرا ممکن است موجب خیزش بیماری شود. به گفته برخی کارشناسان، تجمعات تابستانی و کاهش ایمنی نیز ممکن است در این امر دخیل بوده باشد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.