اشتیاق 72 درصد مردم ایران به حضور در پیاده‌روی اربعین

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نتایج یک افکارسنجی که طی آن اعلام شده ۷۲ درصد مردم ایران مشتاق حضور در پیاده‌روی اربعین هستند، نوشت: این ملت، حقیقتاً ملت امام حسین (ع) است.

به گزارش شهروند آنلاین از روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی امروز، چهارشنبه ۲۵ مرداد با انتشار اطلاع‌نگاشتی از افکارسنجی جدید مؤسسه بینا درباره میزان ارادت مردم ایران به سیدالشهدا(ع) نوشت: نتایج پژوهش‌ها و افکارسنجی‌ها درباره میزان ارادت مردم ایران به سیدالشهدا شگفت‌انگیز است. در تازه‌ترین افکارسنجی که همکاران ما در مؤسسه بینا در کنار ایسپا انجام داده‌اند، ۷۲ درصد مردم ایران مشتاق حضور در پیاده‌روی اربعین هستند و ۴۶ درصد از مردم هم در دهه محرم هرشب به محافل عزای حسینی رفته‌اند و البته افزایش مشتاقان زیارت اربعین و کاهش تعداد کسانی که در مراسم دهه محرم شرکت نکرده بودند، نسبت به سال گذشته؛ این آمار و ارقام شگفت‌انگیز است و تاریخی؛ این ملت، حقیقتاً ملت امام حسین است.

آنچه حجت‌الاسلام قمی اظهار داشته براساس نظرسنجی مشترکی است که از سوی موسسه بینا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز نظرسنجی ایسپا انجام شد. در این نظر سنجی از هزار و ۵۰۳ شهروند پرسیده شد «به‌طورکلی اگر شرایط فراهم باشد، علاقه‌مند هستید در مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق شرکت کنید؟» طبق نتایج، ۷۲ درصد پاسخگویان جواب مثبت داده، اما ۲۷.۱ درصد علاقه‌ای به شرکت در مراسم راهپیمایی نداشتند. این رقم سال گذشته ۲۸.۳ درصد بود که نشان می‌دهد علاقمندی شهروندان به تجربه حضور در این مراسم ۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

در پرسشی دیگر از هزار و ۵۱۳ شهروند پرسیده شد «شما امسال در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کردید؟» که ۴۶.۱ درصد پاسخ داده اند هرشب در مراسم عزاداری شرکت کرده‌اند؛ ۲۴.۸ درصد بیشتر شب‌ها و ۱۵ درصد، یک یا دو شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کرده‌اند. ۱۴.۱ درصد از پاسخگویان در مراسم عزاداری دهه اول شرکت نداشته‌اند. در این بین ۰.۱ درصد نیز به این پرسش پاسخ نداده‌اند. بدین‌ترتیب ۸۵.۹ درصد پاسخگویان حداقل یک بار در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کرده‌اند. سال گذشته ۸۰.۴ درصد حداقل یک بار در مراسم عزاداری بوده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.