خطیب جمعه:گرانی بزرگترین مشکل مردم است

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر به دنبال براندازی بودند، اما خودشان نابود شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه افزود: از صفات خداوند این است که پای قول و وعده خود ایستاده؛ از جمله وعده‌های خداوند این است که اگر مومنین پای دین خود ایستادگی کنند، خداوند دنیا و آخرت آنها را آباد می‌کند.

او گفت: در واقع اگر جایی از زندگی آنها آنطور که باید و شاید نبود، این تحلیل را داشته باشند که رفتار ما با خدا رفتار یک بنده بوده یا نه.

خطیب موقت نماز جمعه تهران امداد‌های الهی در جنگ و ایجاد ترس در دل دشمنان را از جمله روش‌هایی یاری خداوند از مومنان دانست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نجات از خطر‌ها از دیگر کمک‌های خداوند به مومنین است، افزود: خداوند به ملت ما هم عنایت‌های بسیاری داشته که در بیانات امام و رهبری به آن اشاره شده و آنان تاکید داشتند دستی بالاتر از دست‌های دیگر در حمایت از این انقلاب است.

او اظهار داشت: دشمنان هر کاری در این سال‌ها توانستند انجام دادند و در اغتشاشات اخیر هم گفتند که آمدیم که براندازی کنیم، ولی خودشان براندازی و نابود شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: اگر آنها بازهم خیالاتی در ذهنشان دارند، این تجربه را داشته باشند که نابود خواهند شد و این را بی‌هیچ تردیدی بپذیرند.

آیت‌الله خاتمی گفت: اگر آنها بخواهند شیطنت کنند، مشت به دهانشان خواهند خورد؛ آنچنان که در پاییز گذشته شیطنت کردند و مشتی محکم را خوردند چرا که این نظام و کشور الهی و خانه امام حسین است.

امام جمعه موقت تهران ، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه فضای کشور فضای اربعینی شده و عشق به سالار شهیدان در دل‌ها غوغا می‌کند، افزود: پیاده‌روی اربعین به نوعی رزمایش است و خوشا به حال آنهایی که افتخار شرکت در این رزمایش را دارند و وصف آن را نتوان به کسی گفت. لبیک یا حسین شعار ما شیعیان است و باید در پیاده‌‎روی اربعین فریاد کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: در این هفته باید از خدمات دولت تجلیل شود و از سوی دیگر ضمن احترام به خدمتگزاران، نقد ناصحانه و صادقانه هم مدنظر قرار گیرد. دولت باید برای حل مشکل گرانی اهتمام داشته باشد، چون گرانی بزرگترین مشکل مردم است. مردم ایران وفادار هستند و ۴۴ سال است که پای علم انقلاب ایستاده‌اند.

خاتمی  به دیدار روز گذشته فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری  اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد چهره سپاه را مخدوش کند، زیرا سپاه یک نهاد حامی مردم و خدمتگزار به مردم است. سپاه پاسداران بزرگترین نهاد ضدتروریستی در دنیاست و در بخش‌های مختلف کنار مردم بوده است.

او اضافه کرد: سازندگی یکی از اقداماتی است که سپاه آن را انجام می‌دهد؛ سپاه در سیل، زلزله و ساخت واکسن کرونا حضور مؤثری داشته و البته دیگر نهاد‌ها هم حضور داشته و دارند.

امام جمعه موقت تهران به حادثه تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: این جنایت سه بعد دارد. بعد اول این جنایت شهادت آن دو عزیز است و خوشا به حال آن‌ها که سعادت داشتند و در این حالت به دیدار خدا رفتند.

او افزود: بعد دیگر در رابطه با جانی و جانیان این جنایت است. داعش مسئولیت این کار را به عهده گرفت. داعش ساخته و پرداخته آمریکا است. این را ما نمی‌گوییم خودشان می‌گویند و بعد سوم این است که مسئولان برای برخورد با تروریست‌ها انگیزه دارند. هیچ تردید نکنید به سرعت به جنایت اینها رسیدگی و انتقام از این خون‌های پاک گرفته خواهد شد. این خون‌ها هدر نخواهد رفت.

خاتمی به موضوع پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم اشاره و تأکید کرد: با پیش‌ثبت‌نام انتخابات رسماً کلید انتخابات زده شده است. مقام معظم رهبری چهار اصل سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات را مطرح کرده‌اند که باید در این دوره این چهار اصل مدنظر قرار گیرند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.