تقویت روابط، محور دیدارهای سه‌گانه رئیسی با سفرای آکردیته

امروز رئیس جمهوری کشورمان با سفرای آکردیته 3 کشور کامبوج،آنگولا وکلمبیا به طور جداگانه دیدار وگفت‌وگو کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در آیین دریافت استوارنامه «کوی کونگ» سفیر آکردیته پادشاهی کامبوج، ضمن آرزوی موفقیت برای او در دوره ماموریت خود در تهران، گفت: روابط ایران و کامبوج متناسب با ظرفیت‌ها و زمینه‌های موجود برای همکاری، گسترش نیافته است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری‌ها با کامبوج است، افزود: ایران علاقمند به گسترش روابط با اعضای آ س ‌آن و تقویت روابط منطقه‌ای خود با کشورهای این حوزه از جمله کامبوج است.

«کوی کونگ» سفیر آکردیته پادشاهی کامبوج نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است، اظهار داشت: دو کشور همواره روابط دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و در عرصه‌های چند جانبه و بین‌المللی نیز روابط سازنده و مثبتی را شکل داده‌اند.

او همچنین با اشاره به همکاری‌های جاری میان دو کشور، علاقمندی کامبوج به توسعه روابط با ایران در عرصه‌های مختلف را اعلام کرد.

سطح تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و آنگولا متناسب با ارتباط دوستانه دو کشور نیست

همچنین سید ابراهیم رئیسی در آیین دریافت استوارنامه «ماترینس پاتریسو» سفیر آکردیته جمهوری آنگولا، ضمن آرزوی موفقیت برای او در دوره ماموریت خود در تهران، گفت: ارتباطات دوستانه‌ای میان ایران و آنگولا برقرار است، اما سطح تعاملات اقتصادی و تجاری دو طرف متناسب با این ارتباط و ظرفیت‌های متقابل نیست.

رئیس جمهوری افزود: ظرفیت‌های متنوع و متعددی میان دو کشور وجود دارد که مسئولیت سفرای دو کشور و مقامات مربوطه شناسایی، فعال کردن و تبادل این ظرفیت‌ها در مسیر گسترش تعاملات و همکاری‌های فیمابین است.

«ماترینس پاتریسو» سفیر آکردیته جمهوری آنگولا نیز در این مراسم با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند، اظهار داشت: بنده از طرف جمهوری آنگولا دستور کار واضح و مشخصی برای تلاش در راستای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران دارم.

آمادگی ایران برای تبادل دستاوردها وتوانمندی‌ها با کلمبیا

سید ابراهیم رئیسی در آیین دریافت استوارنامه «ریانو ولاندیا» سفیر آکردیته جمهوری کلمبیا نیز ضمن آرزوی موفقیت برای او در دوره ماموریت خود در تهران، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین است.

رئیس جمهوری با اشاره به سوابق دو کشور در زمینه مبارزه با تجارت مواد مخدر، ضمن ابراز آمادگی برای تبادل تجربیات در این زمینه با کلمبیا افزود: قدرت‌های سلطه‌گر با وجود ادعاهای فراوان، در واقع حامیان و پشتیبانان اصلی تولید و تجارت مواد مخدر هستند.

رئیسی با اشاره به ابراز علاقمندی سفیر کلمبیا برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، داروسازی، نانوفناوری، صنعتی و کشاورزی اظهار داشت: ایران به‌رغم فشارها و تحریم‌های گسترده پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه علمی، فناوری و صنعتی داشته و به عنوان کشوری فناور آماده تبادل دستاوردها و توانمندی‌های خود با کلمبیاست.

«ریانو ولاندیا» سفیر آکردیته جمهوری کلمبیا نیز در این مراسم ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به‌خاطر حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) تصریح کرد: توسعه تعاملات اقتصادی و تبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های کلمبیا است.

او خاطرنشان کرد: دو کشور 15 سند همکاری دوجانبه با یکدیگر دارند که امیدوارم با تقویت مراودات دیپلماتیک زمینه تسریع در اجرای این اسناد فراهم شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.