ضرورت‌های جنگ سایبری از دید وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام خطیب::جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد و انگلیس در اختیار داریم

حجت‌الاسلام‌ خطیب گفت: امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به‌ نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشور‌های متعدد دیگری را در اختیار دارند و حتی بعضی از آنها علی‌رغم فشار‌هایی که آوردند به اعدام محکوم شدند و حکم آنها اجرا شد.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان امنیت و شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سخنان فرمانده معظم کل قوا و مقام معظم رهبری در مورد سپاه مایه افتخار است و عنوان بزرگ‌ترین سازمان ضدتروریستی جهان، ویژگی جدیدی است که رهبر عزیزمان به سپاهی که همه‌جانبه جذاب است و در مسیر پیشرفت نقش موفقی دارد، اضافه فرمودند.

وزیر اطلاعات با اشاره به چهار توصیه‌ رهبر معظم انقلاب؛ وحدت، مشارکت، خدمت، کار شبانه‌روزی و جهادی همراه با امیدبخشی و شوق در جامعه گفت: امیدواریم انقلابمان و پیشرفتی را که به‌ تعبیر معظم‌له به‌ سوی قله‌ها است با همت و قدرت ادامه دهیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دارای چنین جایگاهی است و ما به همراهی و هم‌رزمی با این نهاد بزرگ افتخار می‌کنیم.

خطیب گفت: دشمن در هر شرایطی دست از سر این انقلابی که توانسته است به ‌عنوان یک قدرت در دنیا مطرح شود، برنداشته است و بیش از 50 سرویس اطلاعاتی که میز ایران را در ساختار خود با هدف مقابله با یک قدرت جدیدی که در سطح جهان مطرح است، طراحی کرده‌اند، در این شرایط، قدرت مطلق آمریکا در منطقه به‌ دست جهادگران و سپاهیان با شکست روبه‌رو شده است و همواره به ‌دنبال این است که بتواند راهی برای جبران آن پیدا کند.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: وزارت اطلاعات با کمک جامعه اطلاعاتی و با مشارکت و هم‌افزایی فعالی که با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب ایجاد کرده است، تلاش می‌کند در مبارزه با آنچه دشمن تحت عنوان براندازی و تروریسم و تشویق و ترغیب آنها چه در قالب‌های گروهکی و چه در قالب‌های مذهبی، تجزیه‌طلبانه و قومی برنامه‌ریزی می‌کند، مقابله ‌کند، بنابراین موارد فوق یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که به ‌عهده جامعه اطلاعاتی است و یکی دیگر از اینها، مبارزه با رژیم صهیونیستی است که فعالیت‌های خود را بر این متمرکز کرده است تا بتواند محور مبارزه و مقابله علیه ایران باشد.

خطیب با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی گفت: باید بتوانیم انسجام و هم‌افزایی‌ خود را با  اشراف اطلاعاتی‌ و جهاد تبیین با هم تلفیق کنیم. این انسجامی که در این دولت مردمی ایجاد شده، توانسته است شرایط جدیدی را در منطقه تعریف کند و خیلی از فتنه‌ها و توطئه‌ها را تبدیل به شرایط بازدارنده کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آمریکا در شکل‌گیری داعش و ارتباط عوامل آنها با رژیم صهیونیستی گفت: حدود 200 نفر از آنها که وارد کشور شدند، به‌ دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور‌، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند اما با برخورد‌ها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آنها هستیم.

خطیب با اشاره به توانمندی دستگاه‌های اطلاعاتی گفت: امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به‌ نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشور‌های متعدد دیگری را در اختیار دارند و حتی بعضی از آنها علی‌رغم فشار‌هایی که آوردند به اعدام محکوم شدند و حکم در مورد آنها اجرا شد که این اقدامات مدیون هماهنگی و همراهی است که در تشکیلات جامعه اطلاعاتی به وجود آمده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به بحران‌های درونی رژیم صهیونیستی گفت: شرایطی که هرروزه رژیم صهیونیستی با آن مواجه است نتیجه سرمایه مقاومتی است که با تلاش شهید سلیمانی پایه‌گذاری شده است. رژیم صهیونیستی که روزی ادعا می‌کرد چهارمین قدرت دنیاست، امروز از اضمحلال درونی خودش سخن می‌گوید، از رئیس ‌جمهور تا مسئولین دیگرش، همه سخن از این می‌گویند که این رژیم در حال فروپاشی است.

خطیب گفت: عملیات مشترکی که بین سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در مقابله با حوادثی همچون اصفهان و حادثه تروریستی اخیر شیراز با هدف ایجاد امنیت و آرامش در جامعه عملی شد، از افتخاراتی است که در این دولت شامل حال مجموعه‌ها شده است و امروز راهبرد دشمن در جهت برخورد و ایجاد بحران‌، فقط در صحنه اقدامات تروریستی و جاسوسی نیست، بلکه تلاش می‌کند آن را در صحنه‌های اجتماعی به‌ اشکال مختلفی بروز بدهد. یک‌سری از آنها را در صحنه‌های اغتشاشات سال گذشته دیدید. در شرایط جدید دشمن تلاش می‌کند با استفاده از بهائیت، نارضایتی‌ها، حرکت‌های صنفی و جریانات سیاسی که جهت‌گیری فتنه و تغییر را زمزمه می‌کنند، به  مسیری برود که اثرگذاری اجتماعی و بحران‌سازی‌ها به‌ نحوی شکل گیرد که در بدنه جامعه گسترش پیدا کند.

او افزود: برای همین است که حضور فعال سپاه و بسیج در  مشارکت و در خدمت به مردم می‌تواند نقش امید‌بخش و شوق‌آفرینی را ایجاد کند، بنابراین مهم‌ترین نقشه دشمن بی‌ثبات‌سازی و کاهش مشارکت در انتخابات است. هرچند برای سالگرد اغتشاشات هم برنامه‌هایی دارند، اما هدف اصلی آنها امسال انتخابات است و باید سعی و تلاش همه مجموعه‌ها در جهتی باشد که بتواند اقتدار و پیروزی بزرگ را فراهم کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد تبیین گفت: ما عملاً در جنگ سایبری نیاز داریم به اینکه در بخش جهاد تبیین و رسانه تقویت مضاعفی داشته باشیم و امروز با کمک و همت همه یگان‌هایی که در این جهت فعال هستند مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که در مقابله سایبری، در آفند و جنگ تهاجمی موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردیم.

خطیب در پایان گفت: ما هر آنچه داریم از وحدت و مشارکت و هم‌افزایی است که بین دستگاه‌ها ایجاد شده است و از اطاعتی است که از رهنمود‌ها و فرامین رهبر حکیم و فرزانه‌مان داریم که طبیعتاً می‌تواند قدرت نظام را تقویت کند و اقتدار آن را به‌ سوی قله‌های پیروزی پیش ببرد. تکیه شما به این کلامی که رهبر عزیزمان در پیام به نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه فرمودند که همکاری، هم‌افزایی مجموعه‌ها، مجاهدت است و آن را جهاد نامیدند و بیان، تبلیغ و ترویج آنچه را که دستاورد دستگاه‌های مختلف نظام، دولت، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، نیرو‌های مسلح و جامعه اطلاعاتی است امروز می‌تواند یکی از راه‌های امید و شوق و در جامعه ما باشد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.