رئیس جمهوری:دولت مجبور به رفع نیازهای اساسی کشور بود

آنچه در دیدار رئیسی با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گذشت

رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر دولت با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب‌ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، با این مرجع عالیقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در این دیدار خدمات و فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت برای رفع مشکلات کشور را شایسته تقدیر دانست و بر هدف‌گذاری اقدامات دولت برای ثبات بیشتر در بازار تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه موضوع عفاف و حجاب و مسکن در جامعه را از دیگر انتظارات به حق مردم دانست.

این مرجع عالیقدر در ادامه با بیان اینکه امید لازمه پیشرفت کشور است، تبیین دقیق، درست و به‌هنگام اقدامات و دستاوردهای دولت برای اطلاع و آگاهی مردم را ضروری دانست و تاکید کرد: مردم ما بارها اثبات کرده‌اند که به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند هستند و شایسته این مردم است که همه دستگاه‌ها و مسئولان برای رفع خواسته‌هایشان تلاش کنند.

رئیس جمهوری نیز در این دیدار دغدغه‌مندی این مرجع عالیقدر نسبت به مسائل فکری و فرهنگی جامعه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین معیشت مردم را ستود و با تاکید بر اینکه دولت با اتکا به همه داشته‌ها و ظرفیتهای کشور به‌ دنبال ایجاد امید در جامعه است، به مرور شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت پرداخت و گفت: در ابتدای شروع به کار، دولت کشور با مشکلات عدیده‌ای در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر بود، اما از همان ابتدا با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌ها کار را آغاز و مانند همیشه عنایات خدای متعال را مشاهده کردیم.

رئیسی در ادامه افزود: اگر دولت با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب‌ماندگی‌های شدید در زیرساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشورها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا 5 برابر با کشورهای همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و احیای بیش از 5 هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل را از دستاوردهای دولت در دو سال گذشته برشمرد.

رئیسی همچنین رساندن نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم در چند دهه گذشته، حل مشکل آب و فاضلاب برخی استان‌ها و 3500 روستای کشور و کاهش چشمگیر ناترازی در بخش گاز و برق با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌سازی در کشور را بخش دیگری از دستاوردهای دولت در طی این مدت عنوان کرد.

رئیس جمهوری با تاکید بر سیاست اداره کم‌هزینه دولت، با هدف توزیع و تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار کشور گفت: بحمدالله با رشد تولید به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، افق‌های روشنی در پیش‌روی اقتصاد کشور است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.