رئیسی:هیئات ومساجد پشتوانه امنیت ملی هستند

افراد اهال مسجد، آماده خطر کردن و ایستادگی برای اجرای عدالت هستند

رئیس جمهوری با بیان اینکه مساجد و هیئات، مرکز امیدآفرینی و پشتوانه‌ای بسیار مهم برای جامعه هستند، اظهار داشت: افراد اهل مسجد افرادی هستند که آمادگی خطر کردن، مقاومت، ایستادگی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد و ظلم دارند و این پشتوانه عظیمی برای کشور است. هیئات و مساجد پشتواند امنیت ملی کشور هستند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد که در محل مسجد مقدس جمکران برگزار شد، این گردهمایی را مراسمی نورانی توصیف و تصریح کرد: معتقدین به مهدویت در عمل و رفتار در جهت گسترش بایدها و معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها و از بین بردن ظلم‌ها، فسادها و ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه بشری قدم بر می‌دارند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه هر قدمی که معتقدین به مهدویت برمی‌دارند، گامی برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم است، افزود: اعتقاد ما به مهدی (عج)، برخلاف اعتقادی که برخی ادیان و مذاهب دارند، باور به امام زنده و حاضر است که تمام عوالم هستی تحت نظارت اوست.

رئیسی در این مراسم که همزمان با پانزدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و نیز روز جهانی مسجد برگزار می‌شد، ادامه داد: امروز بسیاری تلاش می‌کنند از اصلاح‌گری امت اسلامی و معتقدین به مهدویت جلوگیری کنند، اما معتقدین به مهدی (عج) با تمام وجود در برابر ظلم، فساد، تبعیض، فقر، استکبار، خودخواهی، خودپرستی و خودمحوری‌ها ایستادگی می‌کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مستکبرین و نظام سلطه به دنبال آن هستند که جهل و ظلم را در جوامع بشری گسترش دهند و مردم اهل تحلیل و اقدام نباشند و در برابر سیطره فرهنگی آنها مقاومت نکنند، اظهار داشت: اینها، دو خط در مقابل یکدیگر هستند؛ یکی جبهه حق، معتقد به غیب، ارزش‌های الهی، گسترش عدل، مبارزه با فساد و ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و دیگری جبهه‌ای که به دنبال گسترش جاهلیت مدرن و سلطه نابه‌حق خود است.

رئیسی اضافه کرد: جبهه باطل تلاش می‌کند با راه انداختن جنگ و خونریزی، ایجاد و تجهیز جریان‌های استکباری و گروه‌های تکفیری جوامع را ویران و خون امت اسلامی را بر زمین بریزد و در این مسیر تمام توان خود را به کار گرفته تا با اتکا به علم و فناوری و بهره‌گیری از قدرت نظامی و رسانه‌ای اهداف خود را محقق کند.

رئیس جمهوری اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی را راهبرد اصلی جریان سلطه به‌ویژه پس از جنگ‌های جهانی توصیف و تصریح کرد: باورمندان به نظام سلطه و جریان یکجانبه‌گرایی، دریافتند که تنها جریانی که می‌تواند آنها را از رسیدن به اهداف‌شان بازدارد، جریان معتقد به دین و ارزش‌های الهی است و لذا راهکار را اختلاف‌افکنی در میان آنها دیدند و گروه‌هایی مثل داعش و گروهک‌های تکفیری دیگر را ایجاد و تجهیز کرده و به جان امت اسلامی انداختند.

رئیسی تشویش اذهان و تبدیل امیدها به ناامیدی و یأس و نیز اهانت به مقدسات مسلمانان و به‌ویژه قرآن کریم را از جمله دیگر اقدامات در جریان مقابله جبهه باطل با جبهه حق دانست و گفت: اینها حلقه‌های یک زنجیر برای مقابله با کسانی است که معتقد به خدا و معاد بوده و مساجد را به عنوان سنگر خویش انتخاب کرده‌اند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان خانه خدا بر روی زمین علاوه بر آنکه جایگاه عبادت و بندگی خداست، کارکردهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی موثری نیز دارد. مسجد محل کادرسازی و ساختن انسان‌های معتقد است و اهالی جبهه حق با گردهم آمدن در مسجد در جهت رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان و رفع آسیب‌های اجتماعی محله، شهر و استان خود نیز چاره‌اندیشی و اقدام می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه تشکیل هسته‌های مقاومت در مساجد اقدام بسیار اثرگذاری است، گفت: از تعبیر هسته مقاومت نباید صرفا مساله نظامی‌گری به ذهن بیاید، بلکه مجموع فعالان در مساجد از بسیج، امام جماعت و فعالان فرهنگی و مومنان و متدینان مسجدی، یک هسته مقاومت فرهنگی برای گسترش فرهنگی دینی و ساختن انسان‌های برخوردار از اعتقادات و باورهای الهی تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهوری کارکرد دیگر مساجد را تشکیل هسته‌های مقاومت سیاسی، زمان‌شناسی، مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری عنوان کرد و افزود: اکثر شهدای ما از جمله شهید صدرزاده –که تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب‌های روایت زندگی او در این مراسم رونمایی شد، تربیت‌یافتگان در بستر مساجد و هیئات بودند. یکی از کارکردهای مساجد تشکیل هسته‌های نظامی است و کارکردهای فرهنگی و سیاسی هم در هسته مقاومت قرار دارد.

رئیسی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت توجه به مساجد، به عنوان کانون‌های عبادت و بندگی خدا، مسئولیت شناسی و مسئولیت‌پذیری، همگرایی، هم‌آهنگی، همدلی، همراهی و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: مسئولیت این کانون بر عهده امام جماعت است و تمام افرادی که با مسجد ارتباط دارند، مسجد را به عنوان پناه و جایگاهی امیدآفرین و رافع مشکلات فردی، اجتماعی و اقتصادی می‌دانند و لذا این جایگاه و پایگاه انسان‌ساز باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه مساجد در دوران دفاع مقدس به عنوان کانون‌های انسان‌سازی تصریح کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس جایگاهی بود که جوانان دلبسته به آن بودند و مبدا حرکت آنها و مرکز اعزام نیرو به جبهه‌ها بود و هنگامی که این جوانان از جبهه به خانه باز می‌گشتند نیز باز در مساجد گردهم می‌آمدند و آنجا را به کانون روشنگری تبدیل می‌کردند.

رئیسی در ادامه به نقش مساجد در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه در دوران شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: همه شاهد بودند که در کشورهای غربی مدعی توسعه در دوران کرونا فروشگاه‌ها غارت شد، اما در کشور ما از این خبرها نبود، بلکه به برکت مساجد و به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی همه برای کمک به یکدیگر بسیج شدند و مسجد را کانون این حرکت قرار دادند.

رئیس جمهوری امثال شهید صدرزاده را دست‌پروردگان مکتب مساجد و هیئات معرفی کرد و گفت: اینها چهره‌ها و الگوهایی هستند که نسل جوان امروز ما باید با آنها آشنا شوند؛ چهره‌ها آنانی نیستند که می‌خواهند ما را به فرهنگ غربی یا به سمت قدرت‌های سلطه‌گر گرایش دهند، چهره کسی است که انسان را به طرف خدا دعوت می‌کند، استقلال فکری و فرهنگی داشته و به ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن باور دارد.

رئیسی هدف از نگارش کتاب درباره افرادی مثل شهید صدرزاده را معرفی او به عنوان یک فرد پرورش‌یافته مسجد و هیئت عنوان کرد و افزود: الگوهایی مثل این شهید نشان می‌دهند که هیئت و مسجد نقش موثری در معرفت‌افزایی، همگرایی و هم‌آهنگی افراد دغدغه‌مند در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مساجد و هیئات، مرکز امیدآفرینی و پشتوانه‌ای بسیار مهم برای جامعه هستند، اظهار داشت: افراد اهل مسجد افرادی هستند که آمادگی خطر کردن، مقاومت، ایستادگی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد و ظلم دارند و این پشتوانه عظیمی برای کشور است. هیئات و مساجد پشتواند امنیت ملی کشور هستند.

رئیسی رمز نکته کلیدی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیر « دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم» را همین پشتوانه کشور یعنی مساجد و هیئات دانست و تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال جنگ ترکیبی، در حوزه اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است و تلاش می‌کند بر ادراک مردم اثرگذاری و دل‌های امیدوار را ناامید کرده و یأس را در جامعه حکمفرما کند.

رئیس جمهوری ادامه داد: در این شرایط وظیفه ما در دولت و وظیفه همه کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند، این است که راهبرد مورد تاکید رهبری یعنی ایجاد ایمان و امید را دنبال کنند و هسته و کانون اصلی پیگیری و اجرای این راهبرد مساجد و هیئات هستند.

رئیسی پیام شهدا و از جمله شهید صدرزاده به جامعه امروز را عبودیت پروردگار، اطاعت از ولی‌فقیه زمان، مقاومت در راه دین، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، زندگی مومنانه و زیست عفیفانه دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش زیادی در خلاف این جهت دارد، اما به تجربه ثابت شده آنجا که عرصه مقاومت، ایستادگی و بصیرت است نتوانسته کاری از پیش ببرد و آنجا پیروزی جریان مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی و حزب‌الله حتمی و قطعی است.

رئیس جمهوری گفت: به خانواده معزز شهیدان اطمینان می‌دهم، جبهه انقلاب اسلامی، همچنان که در عرصه‌هایی نظیر عرصه جنگ ترکیبی و مبارزه با دشمنان، پیروزی‌های بسیاری کسب کرده است با وجود آنکه دشمن نمی‌خواهد کشور مستقل بوده، اقتصادش پا گرفته و امیدواری در دل مردم جای بگیرد، با مدد الهی، کمک امام عصر (ع)، راهنمایی‌ها و دعاهای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و شما خانواده معزز و مکرم شهدا حتماً اقتصاد مقاومتی را پیش برده و در این عرصه هم پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش مهمترین تجلیل و تکریم از شهدا و ایثارگران را توجه به خواسته‌های آنها وصایای شهیدان و ادامه دادن راه نورانی آنها دانست و افزود: روشنفکران واقعی جامعه امثال شهید صدرزاده‌ها هستند که هم به شکل صحیح اندیشیدند و هم صحیح عمل کردند، نه کسانی که با قلم و بیان‌شان جامعه را به فرهنگ غربی دعوت می‌کنند.

در ابتدای این مراسم، تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» با موضوع روایت زندگی و زمانه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» رونمایی شد و با حضور دکتر رئیسی از مولفان این دو کتاب و خانواده شهید تجلیل شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.