ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال‌ احمر به 290 زائر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از ارائه خدمات بهداشتی درمانی این جمعیت به 298 زائر حسینی در درمانگاه‌های شلمچه و چذابه (شیب عراق) خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در بازه زمانی  مردادماه 1402 الی 4 شهریور ماه سال جاری 298 زائر حسینی به دو درمانگاه مستقر در شلمچه و چذابه مراجعه و از خدمات بهداشتی درمانی بهره مند شده‌اند.

او افزود: مراجعین درمانگاه از خدمات پزشکی و پرستاری اعم از تریاژ، ویزیت پزشک، تجویز دارو، اعزام، تزریقات، سرم‌تراپی، پانسمان، آتل، اکسیژن درمانی، نوار قلب و … بهره‌مند می‌شوند.

او ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: نکات بهداشتی در طول سفر توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر می‌شود که از مردم و زائران تقاضامندیم حتما موارد عنوان شده را رعایت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بیان کرد: با همکاری بیش از 40 مربی استان خوزستان، 3 هزار و 400 نفر شامل زائران اربعین حسینی، هیأت‌های عزاداری، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات شایع تجمعات محرم و اربعین و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

او با اشاره به اینکه آمادگی در برابر مخاطرات شایع در تجمعات انبوه و کمک‌های اولیه با رویکرد خودامدادی و دیگرامدادی از جمله اهداف برگزاری دوره‌ها است، افزود: فراگیران در این دوره با رفتارهایی اعم از نکات مدیریتی ایمنی در تجمعات فراگرفته و ایمنی‌بخش خود و خانواده خود در تجمعات ایام محرم، کمک‌های اولیه در ایام محرم به‌منظور کاهش آسیب‌های احتمالی خاص این ایام آشنا می‌شوند.

شعبانی در ادامه افزود: مربیان جمعیت هلال احمر استان در طول طریق‌الحسین و با حضور در تجمعات مانند حسینیه‌ها و تکایا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.