افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران از مرز‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام افزایش ۲۲ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرز‌ها در مقایسه با پارسال بر استفاده از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر‌های بازگشت زائران تأکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، داریوش امانی گفت: بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌ها از زمان اجرای طرح اربعین حسینی تا دیروز بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرز‌های کشور خارج شدند که حدود ۵۰ درصد خروجی زائران از مرز مهران بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در مرز ها‌ی مهران، شلمچه و چذابه باید مدیران استان تمام ظرفیت ناوگان عمومی را به کار بگیرند تا زائران حداقل معطلی و توقف در مرز‌ها را داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از زائران خواست تا سفر خود را برنامه‌ریزی و زمان بازگشت به کشور را زودتر از روز اربعین تعیین کنند تا خدمات‌رسانی بهتری در تامین ناوگان فراهم شود.

امانی یادآور شد: در حوزه تامین زیرساخت‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تعهدات خود و فراتر از این تعهدات عمل کرده است و در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم، ایمن‌سازی و نگهداری محور‌های مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین، تأمین امکانات لازم، تجهیز پایانه‌های مرزی به مه پاش، تونل‌های خنک‌کننده، نصب سایبان، آبسرد کن، تأمین امکانات بهداشتی، اقدامات خوبی انجام شده است و وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان سفر به مهران از اقدامات انجام شده ابراز رضایت داشتند.

او با بیان این که از هم‌اکنون باید تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شود، گفت: عوامل راهداری به صورت ۲۴ ساعته در این ایام پای کار باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر، امسال مراسم مطلوب‌تری برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رقم بخورد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور نظارت میدانی بر عملیات جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در مرز مهران استقرار دارد./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.