اقدامات ارتش در خدمت به زائران اربعین

معاون اجرایی ارتش با اعلام برپایی ۱۷ موکب در مرز‌های کشور گفت: در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و تمرچین نیز پنج بیمارستان صحرایی، برای خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) مستقر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، امیر سرتیپ محمودی افزود: ارتش در این همایش بزرگ جهان اسلام تعامل و همکاری مستمر و سازنده‌ای با سایر نهاد‌ها به ویژه مجموعه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه پاسداران و نیز فرماندهی انتظامی دارد و با در اختیار گذاشتن ۳ فروند هواپیمای سی ۱۳۰ (یک فروند به عنوان اورژانس هوایی و ۲ فروند برای پشتیبانی در صورت نیاز) و ۶ فروند بالگرد به حمایت از قرارگاه اربعین کشور می‌پردازد.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این موکب‍ها که در تعامل با خیرین کشور برپا شده است، علاوه بر توزیع سه وعده غذا، امکاناتی از قبیل آب معدنی، خیاطی، نانوایی و… ارائه می‍‌شود، افزود: علاوه بر زائران ایرانی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند، زائران کشور‌های همسایه نیز در مسیر عبور از ایران اسلامی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند می‌‍‌‌شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین ارتش، پادگان‌های ارتش را حسینیه و کارکنان را خادمان امام حسین (ع) خواند و گفت: در این موهبت الهی، کارکنان شرکت کننده اعم از نیرو‌های مختلف زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، به صورت کاملاً داوطلبانه و با شور و اشتیاق از یکدیگر سبقت گرفته و به عشق حضرت سیدالشهدا (ع) فرصت خدمتگزاری به زائران را مغتنم شمرده‌اند؛ چرا که معتقدند خدمتگزاری به زائران اربعین، گام برداشتن در مسیر امام حسین (ع) است.

امیر سرتیپ محمودی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های ارتش در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح، مجموعه امداد، درمان و بهداشت ارتش در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و تمرچین با استقرار و برپایی ۵ بیمارستان صحرایی با تمامی امکانات از قبیل آی‌سی‌یو، اتاق‌های جراحی، بیهوشی، دندانپزشکی، داروخانه و همچنین اورژانسهای سیار و متحرک نسبت به امور درمانی و بهداشتی زائران می‌پردازند.

امیر سرتیپ محمودی در خصوص امنیت مرز‌ها بیان داشت: با توجه به تقویت سامانه‌های پدافند هوایی، پایش مرز‌ها به وسیله دوربین‌های پیشرفته و به‌روز و همچنین استقرار و حضور شبانه‌روزی و جهادی نیروها، امنیت پایدار و قابل قبولی در مناطق مرزی برقرار است و خوشبختانه هیچ‌گونه تهدید و عامل نگران‌کننده‌ای وجود ندارد.

امیر سرتیپ محمودی در پایان خاطرنشان کرد:خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران، تا بازگشت کامل زائران اربعین حسینی (ع) ادامه خواهد داشت./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.