ارائه بیش از 1.3 میلیون خدمت درمانی به زائران حسینی

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با تشریح جزئیات آخرین خدمات امدادی و درمانی به زائران در ایام اربعین حسینی، تعداد کل خدمات این جمعیت را در ایران و عراق، یک میلیون و 347 هزار و 920 خدمت عنوان کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

1. جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کند. در این راستا، از 27 مرداد تا 11 شهریور، در مجموع یک میلیون و 347 هزار و 920 خدمات امدادی و درمانی در داخل و خارج از کشور، ارائه شده است.

2. با توجه به پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای 9 گانه شرقی و غربی داخل کشور، از ٢٧ مرداد تا ساعت 6 صبح امروز 11 شهریور، 74 هزار و 801 نفر از زائران که به سمت مرزهای غربی کشور و ورود به خاک عراق در تردد بوده‌اند، از خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

3.طبق گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر، از روز 27 مردادماه، 18 هزار و 467 نفر از زائران در مرزهای داخلی کشور، خدمات درمان سرپایی دریافت کرده و 1040 نفر نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی داخل کشور، منتقل شدند. 21 هزار و 807 نفر از زائران هم اسکان داده شدند. همچنین انجام غربالگری سلامت در پایگاه‌های بین‌راهی به صورت رایگان و داوطلبانه، برای 33 هزار و 487 نفر از زائران انجام شده است.

4. با فعالیت مراکز درمانی ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر در شهرهای زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی -از 27 مردادماه تا 11 شهریور- کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، 552 هزار و 217 ویزیت تخصصی و عمومی، 2900 خدمات پاراکلینیکی، 196 هزار و 414 خدمات پرستاری و سرپایی، به زائران در شهرهای نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، سامرا و کاظمین ارائه داده اند. در این مدت زمان، 606 زائر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های عراق منتقل شدند و در مجموع یک میلیون و 273 هزار و 119 خدمات برون مرزی، ارائه شد.

5.در حال حاضر با توجه به افزایش موج گرما در کشور عراق، آغاز موج دوم سفرهای زائران به این کشور، انجام بیشتر سفرها در شب برای فرار از گرما، موکول کردن سفرها به روزهای آخر که خطراتی همچون تراکم جمعیت و تجمع انبوه را به همراه دارد و در نهایت نگرانی‌هایی که در مورد افزایش تصادفات و خطر تجمع انبوه در موج بازگشت زائران وجود دارد؛ رعایت نکات ایمنی زیر از سوی زائران ضروری است:

الف-با توجه به خستگی زائران در بازگشت از مراسم پیاده‌روی و سفرهای شبانه، احتمال وقوع تصادفات رانندگی بالا می‌رود. بنابراین لازم است که زائران در مسیر بازگشت در فواصل جاده استراحت کافی داشته باشند.

ب- با توجه به افزایش دمای هوا در عراق در روزهای آتی، به زائران توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود، حتما نکات مربوط به پیشگیری از گرمازدگی را رعایت کنند. لباس رنگ روشن و نخی بپوشند. مایعات به میزان کافی بنوشند و حتی‌الامکان در ساعات خنک روز به پیاده‌روی و زیارت بروند.

پ- زائران برای پیشگیری از مخاطرات مربوط به تجمعات انبوه، آموزش‌های مربوطه را در سایت khadem.ir فرابگیرند. مهمترین نکته در تجمعات انبوه این است که برای محافظت از خود، دست‌ها را جلوی قفسه سینه نگهدارید تا فضای کافی بین شما و نفر جلویی ایجاد شود. به سمت جایی بروید که از جمعیت کاسته می‌شود. از جیغ زدن خودداری و تنفس خود را کنترل کنید. تعادل خود را حفظ کنید و اگر کسی در کنار شما به زمین افتاد، کمک کنید تا بلند شود چراکه احتمال به هم خوردن تعادل شما هم وجود دارد.

گفتنی است 22 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و بیش از 4000 داوطلب کادر امداد و درمان هلال احمر در کشور عراق، آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی 1402 هستند. همچنین 1600 پزشک و پیراپزشک داوطلب برای همکاری با هلال‌احمر و خدمت‌رسانی داوطلبانه به زائران در مسیر پیاده روی شهر نجف به کربلا، اعلام آمادگی کرده اند و در مسیر فعال هستند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.