لزوم کار جدی دانش‌آموزان در دوره دبیرستان

برگزاری "امتحانات نهایی" در هر ۳ پایه دبیرستان از سال تحصیلی جدید

با توجه به اینکه در کنکور ۱۴۰۵ سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۶۰ درصد می‌شود، بنابراین از امسال (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳) امتحانات نهایی در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، از سال تحصیلی 1402-1403، امتحانات نهایی در هر سه پایه دوره متوسطه دوم (دهم، یازدهم و دوازدهم) برگزار خواهد شد.

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم البته توضیح داده است که تمام دروس پایه‌های دهم و یازدهم در قالب امتحانات نهایی برگزار نمی‌شود.

او اعلام کرده است: تا پایان شهریور عناوین دروس امتحانات نهایی به تفکیک رشته در پایه‌های دهم و یازدهم اعلام می‌شود.

طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم سوابق تحصیلی در سال 1405 باید به 60 درصد برسد؛ این سهم باید از هر سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم باشد.

اختصاص سهم سوابق تحصیلی در کنکور، از امسال (کنکور 1402) در نظر گرفته شد و و بر این اساس سهم نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور امسال به صورت قطعی و 40 درصد اعمال شد.

در کنکور 1403 باز هم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم مدنظر است، اما این بار سهم آن به 50 درصد قطعی می‌رسد.

در کنکور 1404 سهم سوابق تحصیلی به 60 درصد و بر اساس نمرات نهایی در پایه‌های یازدهم و دوازدهم می‌رسد.

در کنکور 1405 نیز سهم سوابق تحصیلی به 60 درصد خواهد رسید اما با این تفاوت که این محاسبه بر اساس نمرات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است.

بر همین اساس برای تحقق سهم 60 درصد سوابق تحصیلی در کنکور 1405 باید از سال تحصیلی 1402-1403 امتحانات نهایی در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار شود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.