ماجرای کمبود اتوبوس در مرز مهران چه بود؟

در پی اعتراض برخی زائران اربعین نسبت به کمبود اتوبوس در پایانه مرزی مهران برای برخی استان‌ها، استاندار ایلام علت این موضوع را بازگشت موج عظیم ‌زائران به کشور ‌اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، در پی اعتراض برخی زائران اربعین نسبت به کمبود اتوبوس در پایانه مرزی برای برخی استان‌ها، استاندار ایلام علت این موضوع را بازگشت موج عظیم ‌زائران به کشور و اینکه برای برخی مسیرها در این پایانه اتوبوس تعبیه نشده بود، اعلام کرد.

حسن بهرام‌نیا در گفت‌و‌گو ‌با تسنیم در مرز مهران با بیان اینکه روز گذشته شاهد بازگشت موج عظیم ‌زائران به کشور بودیم اظهار داشت: زائران توسط ناوگان حمل و نقل شهری به پایانه برکت منتقل و برای اعزام به شهر مقصد ‌ساماندهی شدند.

استاندار ایلام با بیان اینکه از روز گذشته تا صبح امروز ‌یکشنبه‌ یک هزار و 145 اتوبوس به شهرستان‌ها اعزام شده‌ و کار جابه‌جایی زائران به سهولت و سرعت در حال انجام است، افزود: ‌در این مدت 100 دستگاه ون (به غیر از وسایل نقلیه عمومی و….) به پایانه مرزی اعزام اعزام شد تا بتوانیم زائران را به مقصد منتقل کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمام این ناوگان نام برده شده در خدمت زائران بوده است، تصریح کرد: بازگشت زائران برخی استان‌ها مانند “اصفهان‌، تهران و مازندران” از مرز مهران نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بود که طبیعتاً تعداد ناوگان این استان‌ها نسبت به سایر استان‌هایی چون یزد که زائر کمتری در این مرز دارد بیشتر است.

او با بیان اینکه به زائران یزدی پیشنهاد‌ شد‌ که با ناوگان اصفهان جابه‌جا شوند و در آنجا به شهر خود سفر کنند، افزود: زائران یزدی این درخواست را قبول نکرده و این امر سبب معطلی این عزیزان شد.

بهرام‌نیا در ادامه با تاکید بر جلوگیری از معطلی این زائران گفت: با همکاری ناوگان حمل و نقل سایر استان‌ها امکان تسهیل در تردد این زائران فراهم شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه بعد از ساعت 2 بامداد هیچ‌گونه معطلی در مرز وجود نداشت، افرود: در حال حاضر علاوه بر یک هزار و 145 اتوبوس نام برده، بالغ بر 400 اتوبوس آماده سرویس‌دهی به زائران در محل پایانه برکت است.

او از زئران خواست ‌با همراهی و همکاری ‌با رانندگان ناوگان اتوبوسرانی و انتخاب نزدیک‌ترین مقصد به استان خود، راهداری ‌را در خدمات‌دهی بهتر و بیشتر به زائران کمک ‌کنند.

استاندار ایلام  ‌با بیان اینکه سلامت زائر اولویت اول برای ماست، خاطرنشان کرد: برای استفاده از اتوبوس‌های سایر استان‌ها رضایت راننده برای انتقال زائر هم بسیار مهم است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.