بازگشت ساعت شروع کار ادارات به حالت سابق

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: ساعت کاری ادارات از شنبه هفته آینده به حالت قبل برمی‌گردد و ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران باید از ۷ تا ۹ صبح به شکل شناور شروع به کار کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی با اشاره به اتمام زمان اجرای مصوبه دولت مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات دولتی گفت: تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت مدیریت مصرف برق بود که با همکاری همه کارکنان ادارات و ملت شریف ایران توانستیم فصل گرما را با پایداری بهتر انرژی پشت سر بگذاریم.

او افزود:‌ با عبور از این شرایط ساعت کاری ادارات از شنبه هفته آینده به حالت قبل برمی‌گردد و براساس  تصویب نامه هیات وزیران در زمستان 1400 خواهد بود. بنابراین ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از 7 تا 9 صبح به شکل شناور شروع می‌شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: در خصوص ادارات واحدهای استانی و شهرستانی ساعت شروع 7 صبح خواهد بود. در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع به کار 6:30 صبح و در واحدهای صنعتی نیز ساعت شروع به کار 7 صبح خواهد بود.

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: در خصوص دستگا‌ه‌های اجرایی ملی مستقر در تهران به واسطه شناور بودن ساعت شروع به کار از 7 تا 9 صبح کارمندانی که فرزندان دانش‌آموز داشته باشند، طبیعتاً مشکلی در این رابطه نخواهند داشت اما در خصوص واحدهای استانی و شهرستانی که ساعت کار آنها 7 صبح است، هم در مصوبه هیات وزیران تاکید شده که بحث شناوری ساعت کاری بانوان به ویژه والدینی که کودکان کمتر از 7 سال و مهدکودکی دارند، مساعدت در نظر گرفته شود و همچنین آیین‌نامه سال 89 که در خصوص بحث دورکاری بانوان بود به قوت خود باقی است و دستگاه‌های اجرایی حتما باید مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

او افزود: ضمنا ما بندی را در مصوبه‌ هیات وزیران داشتیم مبنی بر اینکه استانداران این اختیار را دارند که گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابه‌جایی ساعت شروع کاری تا سقف یک ساعت را در استان داشته باشند. /تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.