تهدید سیلاب برای شمالی‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های نیمه شمالی و همچنین افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال و جنوب کشور، هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی دو روز آینده در شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، بارش پراکنده رخ می‌دهد که در استان‌های ساحلی خزر، بارش‌ها به ‌شکل رگبار و رعد و برق است. بارش‌ها برای گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان ‌شرقی، آذربایجان‌ غربی، روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد که همراه با وزش باد شدید و گردوخاک است. برای روز چهارشنبه نیز در آذربایجان‌شرقی، سواحل شمالی کشور استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، بارش‌های پراکنده، پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: طی دو روز آینده سرعت وزش باد در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و شمال‌شرق کشور، افزایش می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

او گفت: دمای هوا در دو روز آینده در نوار شمالی کشور بین 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد، همچنین خلیج فارس امروز و در دو روز آینده آب‌های دریای خزر، مواج و متلاطم‌ می‌شود، این تلاطم سبب افزایش ارتفاع موج خواهد شد که فعالان دریایی باید نسبت به این شرایط توجه ویژه داشته باشند.

او با هشدار نسبت به سیلاب در برخی استان‌ها گفت: بارش‌هایی که در دو روز آینده در سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان،‌ مازندران و مناطقی از آذربایجان‌شرقی رخ ‌می‌دهد سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود، وزش باد شدید موقتی این بارش‌ها را همراهی می‌کند و گردوخاک نیز از دیگر پدیده‌های موردانتظار این شرایط جوی است.

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال برخورد صاعقه در استان‌های پربارش خبر داد و توصیه کرد: هموطنان نسبت به این شرایط توجه داشته باشند و از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

رفیعی بیان کرد: تهران گاهی وزش باد دارد که در ساعت‌های بعدازظهر احتمال باد و گردوخاک وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز 35 و فردا 33 درجه می‌شود و کمینه دما برای امروز 24 درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.