قول بارزانی به سفیر ایران

اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار سفیر ایران در عراق با او در اربیل بر اهمیت روابط بین دو کشور همسایه و همچنین اجرای توافق امنیتی تهران-بغداد تأکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد در سفر به اربیل منطقه کردستان عراق با نیچروان بارزانی، رئیس این منطقه دیدار و در مورد راه‌های تقویت روابط بین تهران، اربیل و بغداد و توافق امنیتی بین ایران و عراق رایزنی کرد.

بنا به گزارش سایت شبکه رووداو، دفتر بارزانی با انتشار بیانه‌ای از این دیدار خبر داد و اعلام کرد که علاوه بر موضوعات مذکور، طرفین در مورد روابط بغداد و اربیل و گفت‌وگو برای حل مشکلات فیمابین حکومت فدرال و منطقه کردستان عراق رایزنی کردند.

رئیس منطقه کردستان عراق در این دیدار ضمن مهم و ضروری دانستن روابط عراق و ایران گفت که منطقه کردستان عراق به توافق امنیتی بین تهران و و عراق پایبند است.

بارزانی افزود: «منطقه کردستان عراق هرگز به ظهور هرگونه تهدید امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران از سمت این منطقه اجازه نخواهد داد.»

سفیر کشورمان در این دیدار بر اهمیت روابط ایران با عراق و منطقه کردستان این کشور تأکید کرد و از بارزانی بابت کمک‌ها و تسهیلاتی که برای زوار اربعینی ارائه شده، تقدیر و تشکر کرد.

ایران و عراق سال گذشته بر سر مقابله با تهدیدهای تروریستی که از سمت خاک عراق متوجه ایران می‌شود، به توافق رسیدند.

السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا در دیداری که هیات ایرانی در بغداد داشت، درباره اتمام مهلت 6 ماهه توافق امنیتی ایران و عراق، کمتر از دو هفته دیگر (28شهریور) و عدم خلع سلاح و اخراج کامل گروه‌های ضد انقلاب کُردی و اینکه طبیعتاً ایران در صورت عدم انجام تعهدات طرف عراقی، اقدامات لازم برای تأمین امنیت خود را انجام خواهد داد، گفت: به دلایل متعدد ما به عنوان دولت عراق خود را موظف می‌دانیم که نگرانی‌های امنیتی تهران را از بابت جریان‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان برطرف کنیم./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.