دلیل مخالفت سازمان برنامه و بودجه با افزایش حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که دولت قصد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال را ندارد و به ‌نظر می‌رسد علت این تصمیم عواملی از جمله جلوگیری از کسری بودجه باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت در میانه‌های سال اقدام به ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت می‌کرد، این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه بیشتر به بودجه و احتمال افزایش ناترازی و همچنین تبعیض با افزایش حقوق کارگران مواجه بود.

با توجه به این موارد، اخیراً داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی به مردم گفت: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم، افزایش حقوق‌ها یک بار در سال لحاظ می‌شود، افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال مدنظر قرار گرفت.

به‌ نظر می‌رسد پس از اینکه طی چند سال شاهد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال بودیم، سازمان برنامه و بودجه دیگر قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که دولت بر کنترل کسری بودجه به‌عنوان یکی از عواملی که آن را تورم‌زا می‌داند تأکید داشته است و به‌نظر می‌رسد این تصمیم نیز در همین راستا گرفته شده است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.