راه‌های مقابله با کرونا 1402

آمارها درباره شیوع ویروس کرونا در کشور، بغرنج است، طبق آمار منتشر شده از طرف وزارت بهداشت و درمان، در هفته گذشته، 1093 نفر به بیماری مبتلا، 521 نفر بستری و متاسفانه 8 نفر جان خود را از دست دادند. رشد ابتلا به بیماری کرونا، می‌تواند جدی باشد، به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت، درباره پیک جدید کرونا هشدار می‌دهند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ از همان ابتدا هم قرار نبود که بیماری کرونا، فروکش کند و یا از بین برود. از همان ابتدا همه کارشناسان گفتند، به اسم کرونا عادت کنید و هشدارها را جدی بگیرید که ممکن است، فصل‌هایی از سال مانند شیوع بیماری آنفلوآنزا، کرونا هم سر و کله‌اش پیدا شود. حالا هم افزایش بیماری کرونا، باعث شده است برخی از افراد نگران شوند.

شایع‌ترین علائم کرونای جدید 1402

درست مانند علائم سرماخوردگی و آنفوآنزاست. شدت علائم اما متفاوت است.

آبریزش بینی

سردرد

ضعف و بی‌حالی

تهوع و استفراغ

معده درد

عطسه

گلودرد شدید

سوزش قفسه سینه

بدن درد

پیشگیری سازنده

سوال اما این است که برای پیشگیری از بیماری باید چه کار کرد؟ همه شهروندان، در مدت زمان حدود 4 سال گذشته، دیگر می‌دانند برای پیشگیری از بیماری باید چه کار کنند؟ برای جلوگیری از ابتلا و مهار پیک جدید، دستورالعمل‌ها تکراری و آشناست:

به شاخص‌ها توجه کنید: برای جلوگیری از وقوع موج جدید کرونا، آمار مبتلایان به کرونا را در منطقه و شهر محل سکونت خود رصد کنید. یک راه آسان برای این کار، کنترل رنگ‌بندی‌های روزانه و رصد اخبار سلامتی و آمار کرونا در منطقه محل زندگی‌تان است؛ اما توجه داشته باشید که تنها به اخباری توجه کنید که توسط مقامات بهداشتی کشور و یا شهر محل سکونتان، منتشر می‎شود.

از ماسک استفاده کنید: همچنان باید از ماسک استفاده کنید. هنوز هم یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا، استفاده از ماسک است.

فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید: این دیگر جز رفتارهای اجتماعی نهادیه شده است، این که برای مهار کرونا و قطع زنجیره ابتلا، از حضور در محیط‌های بسته و شلوغ خودداری کنید و در صورت حضور، از ماسک استفاده کنید.

توجه به واکسیناسیون: تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که حداقل دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند به نسبت افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند کمتر به کرونا مبتلا شده‌اند و یا در صورت ابتلا نیز به نوع خفیف آن دچار شده‌اند؛ پس بهتر است که اگر واکسنی دریافت نکرده‌اید، سریع دست به کار شوید.

قرنطینه کنید: اگر نشانه‌های اولیه ابتلا به کرونا را دارید، سریع خود را قرنطینه کنید. پس از قرنطینه، بهتر است، به نزدیکان و افرادی که با آنها در ارتباط بودند هم اطلاع دهید؛ شاید شما ناقل بودید و آنها هم بیمار شدند.

تست PCR کرونا انجام دهید: یکی از بهترین روش‌ها جهت کاهش تعداد مبتلایان، انجام تست کروناست. در صورتی که علائم کرونا را دارید، پس بهتر است، آزمایش دهید. پس از گذشت 2 روز از شروع علائم، نسبت به انجام تست PCR اقدام کنید.

درمان کرونا

هنوز درمان قطعی برای مقابله با ویروس‌های میکروسکوپی کرونا وجود ندارد. استراحت در صورت ابتلا به بیماری، مصرف مایعات زیاد و تقویت سیستم ایمنی بدن، از راه‌کارهایی است که می‌‎تواند برای بهبود بیماری کمک کند. در صورت بروز علائم شدیدتر مراجعه به پزشک تجویز می‎شود تا پزشک، با توجه به علائم، برای درمان، دارو تجویز کند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.