خدمات روزانه توانبخشی هلال‌احمر به 2 هزار مراجعه‌کننده

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات توانبخشی به 468 هزار نفر در 8 ماه سپری شده از سال جاری میلادی خبر داد و افزود: پروتز دست و پا، بخشی بزرگی از این آمار را تشکیل می‌دهد که جامعه معلولان ایران از آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان گسترده‌ترین شبکه توانبخشی کشور، در 8 ماهه گذشته از سال 2023 یعنی از اول ژانویه تا آخر اوت، موفق شده است به 468 هزار و 377 مراجعه کننده در سراسر کشور خدمت‌رسانی کند. در واقع به طور میانگین در هر روز نزدیک به 2 هزار نفر به مراکز توانبخشی هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: بخش قابل توجهی از این خدمات مربوط به پروتز دست و پا و یا ارتزهای کمک حرکتی بوده است.

او ادامه داد: خدمات ارتز و پروتز معمولا در  بخش دولتی نظام سلامت کشور ارائه نمی‌شود و مراجعه به مراکز خصوصی نیز هزینه‌های بالایی دارد. اما هلال احمر خدمات خود در این زمینه را با تعرفه حداقلی بخش عممومی‌ به همه مردم ارائه می‌کند.

سلیمانی توضیح داد: البته توان بالای هلال احمر در ارتز و پروتز باعث توسعه و یا راه‌اندازی دیگر کلینیک‌ها در حوزه توانبخشی نبوده است. امروزه واحدهای توانبخشی هلال احمر در سراسر کشور خدمات کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی را انجام می‌دهد.

او به سابقه تاریخی فعالیت توانبخشی در هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: هلال احمر در زمینه خدمت به معلولان کشور بیش از 60 سال تجربه دارد و برای نخستین بار در سال 1341 شمسی خدمات ارتز و پروتز را با نام دست و پای مصنوعی به نظام سلامت ایران معرفی کرد.

سلیمانی گفت: نباید فراموش کرد که در سال‌های جنگ عراق با ایران و پس از آن، هلال احمر توانست براساس اصل بشردوستی نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر و مطابق با اهداف کمیته صلیب سرخ به مجروحان نظامی و همچنین غیرنظامیانی که در جنگ تحمیلی دست و پای خود را از دست داده بودند، زندگی دوباره ببخشد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.