ابطال مصوبه عرضه دارو در سکوهای اینترنتی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سکوهای اینترنتی به صورت غیرقانونی و بدون هیچ نظارتی اقدام به عرضه دارو کردند و با توجه به اعلام سازمان غذا و دارو و طبق نظر معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه در ستاد تنظیم بازار ابطال شد.

به گزارش شهروند آنلاین،‌ حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری هشتمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو در ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا مدت پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز پس از اجرای طرح دارویار از ۶ ماه به ٩ ماه افزایش پیدا کند.

او درباره قیمت گذاری دارو گفت: باید توجه داشت ما محدودیت‌هایی هم در قیمت‌گذاری داریم و بر اساس مجوزهای ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری را انجام دهیم و یک مسیر برگزاری کمیسیون قیمت برای شرکت‌هایی است که مدت طولانی است قیمت نگرفته‌اند و یک مسیر کمک سندیکا و مراکز تحقیقاتی برای کاهش هزینه تمام شده تولید داروست. مثلا شاهد آن هستیم که برخی شرکت‌های دارویی با هم ترکیب شده‌اند و این کار هزینه و قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد. البته اگر شرکتی به طور مستند اعلام کند که زیان‌ده شده است ما بررسی و اقدام لازم را انجام می‌دهیم و موضوع را در ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کنیم.

محمدی گفت: وظیفه ما و اصل کلی در سازمان غذا و دارو حمایت از صنعت داروسازی است و در این زمینه مکاتبات لازم را انجام می‌دهیم و دستگاه‌های دیگر مانند بانک مرکزی و گمرگ هم تلاش می‌کنند تا مشکلات شرکت های داروسازی برطرف شود.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصوبه عرضه دارو در سکوهای اینترنتی گفت: مصوبه‌ای علی رغم مخالفت سازمان غذا و دارو در هیات مقررات‌زدایی برای عرضه دارو در سکوهای اینترنتی به تصویب رسید و علت مخالفت ما این بود سکوهای اینترنتی به صورت غیرقانونی و بدون هیچ نظارتی اقدام به عرضه دارو کردند و با توجه به اعلام سازمان غذا و دارو و طبق نظر معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه در ستاد تنظیم بازار ابطال شد.

محمدی گفت: قرار شده تا این مصوبه از مسیر درست پیگیری شود، ما مخالفتی با عرضه دارو از این مسیر نداریم اما مسیر مصوب هیات مقررات‌زدایی نادرست بود و پیشنهاد ما این است که همانطور که دارورسانی بیماران صعب‌العلاج و جانبازان به درب منزل آنها انجام می‌شود؛ با برنامه‌ریزی و نظارت درست این اقدام صورت گیرد./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.