بانک مرکزی میزان مبالغ ارزی آزادشده را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی در مورد آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی گفت: ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان در قطر واریز شد.

به گزارش شهروند آنلاین، «محمدرضا فرزین» رئیس بانک مرکزی با تشریح روند آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی گفت: در 19 مرداد سال جاری کلیه منابع غیرقابل دسترس ایران در دو بانک کره‌ای و شعبه سئول بانک ملت در کره جنوبی به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد. در طی این مدت شش بانک ایرانی در قطر حساب باز کردند.

فرزین افزود: در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب شش بانک ایرانی شامل کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر فعال شده و امروز نیز معادل 5 میلیارد و 573 میلیون و 492 هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان واریز شد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: کلیه منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهد شد.

او افزود: دسترسی به منابع ارزی کشور در چند کشور دیگر در حال انجام است که با تحقق قطعی، نتایج آن اعلام می‌شود.

فرزین همچنین با اشاره به زیان ایران از کاهش ارزش وون، واحد پول ملی کره جنوبی گفت: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مزبور و کاهش ارزش وون در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.