تعلیق اساتید جلسه دفاع غیرقانونی محکوم امنیتی

در پی برگزاری جلسه نامتعارف و غیرقانونی دفاع از پایان‌نامه توسط یک محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دو تن از اساتید حاضر در این جلسه تعلیق شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، هفته گذشته و در آستانه آغاز سال تحصیلی، انتشار فیلمی از جلسه دفاع پایان نامه «لیلا حسین زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهری نامتعارف، پایان‌نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه‌وری دو نفر از سران تجزیه‌طلب در گذشته تقدیم کرد، واکنش‌هایی را در بین افکار عمومی و به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی کشور در پی داشت.

دانشگاه تهران با ارسال توضیحاتی اعلام کرد که فرد مذکور بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ 14 شهریور ماه 1402، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 – 1401» از تحصیل محروم شده است؛ لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است.

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، این محکوم امنیتی در روزی که به دانشگاه مراجعه می کند، به قصد انجام کارهای آموزشی وارد دانشگاه می شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی از برگزاری جلسه نمایشی او  بی‌خبر بوده و در شرایطی که  هنوز اخراجی بودن این دانشجو به او اعلام نشده، به این فرد اجازه حضور در دانشکده داده می‌شود.

طبق اخبار منابع آگاه، این دانشجوی  اخراجی با هماهنگی سه تن از اساتید خود این جلسه را ترتیب می‌دهد و این افراد پس از بیان سخنان تجزیه‌طلبانه از سوی او، در جلسه مذکور به  تذکر لفظی بسنده کرده و جلسه را ادامه می‌دهند که در پی این اقدام، دو تن از این اساتید یعنی مهراد عربستانی و زهره انواری از عضویت هیات علمی دانشگاه تهران تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هیات انتظامی دانشگاه ارجاع شده است.

اعتراض 53 استاد دانشگاه

در پی این ماجرا، 53 تن از اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این وقایع اعتراض و تاکید کردند که «حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ندارد.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است. ما اعضای هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.»/تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.