آغاز اجرای مرحله دوم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان

رئیس جمهور ضمن بازدید از مرحله اول اجرای طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح را صادر کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز جمعه به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه و حضور در آئین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به استان اصفهان سفر کرده است، در اولین بخش از برنامه سفر یک‌روزه خود، ضمن بازدید از مرحله اول اجرای طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح را صادر کرد.

در مرحله نخست انتقال آب سالیانه 70 میلیون مترمکعب و در مرحله دوم 400 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان انتقال داده می‌شود.

هزینه اجرای مرحله نخست این طرح 25.5 هزار میلیارد تومان و مرحله دوم 113 هزار میلیارد تومان اعلام شده و تمامی هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان تامین خواهند کرد.

انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای زاینده رود است که با اجرای مرحله نخست، برداشت آب از زاینده رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست صرف خواهد شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.