تغییر شرایط واگذاری خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش نظارتی گرفت!

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با تکذیب حذف سامانه یکپارچه خودرو گفت: فروش خودرو به خودروسازان محول شده و این سامانه نقش نظارتی دارد.

به گزارش شهروند آنلاین،منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: با توجه به افزایش شمارگان (تیراژ) و واردات خودرو‌های کارکرده در آینده، به اشباع بازار نزدیک می‌شویم بنابراین در نظر داریم از این پس خودروسازان به صورت مستقل محصولات خود را عرضه و در سامانه یکپارچه ثبت کنند.

منطقی اضافه کرد: در واقع در این روش عرضه‌های یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی در مجموعه‌های مختلف تبدیل می‌شود به عنوان نمونه از هفته آینده، ۴ خودروساز عرضه خودرو خواهند داشت.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با این روش‏، سامانه یکپارچه حذف می‌شود؟ گفت: خیر، سامانه یکپارچه یک بخش نظارتی دارد و بخشی هم به منظور ساماندهی بازار ایجاد شد که این ساماندهی انجام شد و دیگر عرضه‌های انبوه خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت نمی‌گیرد و خودروسازان به صورت متوالی خودرو عرضه خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: هم در سامانه یکپارچه و هم‌اکنون فروش خودرو مستقیم است. در واقع در سامانه یکپارچه صرفا نوبت‌دهی صورت می‌گرفت و بقیه امور فروش با خودروسازان بود که در حال حاضر این قسمت هم به خودروسازان محول شد و سامانه یکپارچه نقش نظارتی دارد.

منطقی در خصوص دعوتنامه سایپا برای واریز وجه ۲۹۰ میلیون تومانی برای متقاضیان خودروی شاهین با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۳ در حالی که برندگان امسال خودروی شاهین هنوز دعوتنامه دریافت نکرده‌اند، گفت: در این باره اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده، در حال رسیدگی هستیم و سعی داریم مسئولان خودروسازی سایپا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.