شورای رقابت قیام کرد؛خودروسازان تمکین کنند

دبیر هیات تجدید نظر شورای رقابت گفت: خودروسازان اخیراً هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود از شورای رقابت دریافت نکردند و خبر‌های مطرح شده در مورد افزایش قیمت برای هفته‌های آتی کذب است.

به گزارش شهروند آنلاین، آلبرت بُغزیان افزود: شورای رقابت در کمتر از ۳ ماه پیش قیمت‌های جدید خودرو‌های داخلی و مونتاژی را اعلام کرد و تولیدکنندگان موظف هستند از قیمت‌های ابلاغ شده، تمکین کنند.

او با تاکید بر این که خودروسازان با احتکار نمی‌توانند مجوز افزایش قیمت بگیرند گفت: عرضه نکردن خودرو با هدف اصلاح قیمت‌ها تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و تخلف محرز محسوب می‌شود.

دبیر هیات تجدید نظر شورای رقابت گفت: شرکت‌های خودروسازی موظف هستند بر اساس تاریخی که در سامانه یکپارچه آمده، خودرو را به متقاضیان، عرضه کنند. منتظر تغییر قیمت‌ها نباشند. با توجه به شواهد موجود و وضع عرضه خودرو، خودروسازان نمی‌توانند خارج از سامانه یکپارچه، خودرو در بازار عرضه کنند.

بغزیان ادامه داد: در چند روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودرو منتشر شد که صحت ندارد و به طور حتم، فعالیت سامانه یکپارچه تا آرامش کامل بازار خودرو دنبال خواهد شد.

اخیرا ویدئو‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که در آن خریداران خودرو ادعا می‌کنند خودروسازان به بهانه تعبیه امکانات مد نظر سازمان استاندارد، مبالغ بیشتر از قیمت مصوب از آنها دریافت کرده‌اند، اما آن امکانات را به خودرو اضافه نکرده‌اند. ادعایی که سازمان حمایت و شورای رقابت می‌توانند صحت و سقم آن را بررسی و با تخلف احتمالی خودروسازان برخورد کنند.

همچنین برخی فعالان بازار خودرو مدعی‌اند، خودروسازان برخی محصولات خود را با تغییر جزئی قطعات به عنوان خودروی جدید معرفی و اسناد آن را به عنوان خودروی جدید برای تعیین قیمت و در واقع افزایش قیمت به سازمان حمایت ارائه می‌کنند./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.