ایران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد، خاطرنشان کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را به‌شدت محکوم کرد.

کنعانی در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه همچنان شاهد تکرار جسارت به مقدسات اسلامی در اقدامی مغایر با مبانی اصیل حقوق بشر هستیم. این اقدامات نفرت‌پراکنانه، هتاکی و تعرض به حقوق و ارزش‌های بیش از دو میلیارد مسلمان، مقابل حضور منفعل پلیس سوئد که حفظ امنیت و ممانعت از تعرض به حقوق دیگران مهمترین مسئولیت آن به ‌شمار می‌رود، صورت گرفته است که البته از ذهن مردم آزاداندیش و حقیقت‌جوی جهان هرگز پاک نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست، بر این اساس از دولت سوئد انتظار می‌رود ضمن پایبندی جدی به اصول بنیادین حقوق بشر و تلاش برای ترویج اخلاق و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان از طریق انجام اقدامات عملی و مؤثر، به بدیهی‌ترین مطالبه مسلمانان و موحدان جهان مسئولانه پاسخ دهند.

پلیس سوئد روز شنبه دو نفر را که سعی داشتند جلوی سوزاندن قرآن را بگیرند، بازداشت کرد.

مراسم سوزاندن قرآن توسط یک مهاجر عراقی‌الاصل به‌نام سلوان مومیکا سازماندهی شده بود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.