میراث بزرگ برای مسیر انجام فعالیت‌های خیرخواهانه

رئیس جمهور گرامیداشت یاد آیت‌الله کوهستانی را معرفی الگوی اخلاص و عمل صالح و خدمات ماندگار و پراکندن رایحه خوش معنویت در فضای جامعه دانست و گفت: شایسته است از میراث بزرگ ایشان که می‌تواند برای جامعه الهام‌بخش بوده و مسیر را برای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه هموارتر کند، حراست و به شکلی درست و دقیق به آیندگان منتقل شود.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی به آیین نکوداشت آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله آقای شیخ محمد کوهستانی «طاب ثراه» بی‌شک در زمرة این اندیشمندان و عالمان وارسته بود که با وجود محدودیت‌های نظام ستمشاهی، با توکل به خدا و اخلاص و ایثار، توانست خدمات ماندگاری را در عرصه ترویج معارف الهی و تربیت شاگردان برای تحکیم مکتب حیات‌بخش اسلام به یادگار بگذارد.

متن کامل پیام رئیس جمهور که توسط آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در این مراسم قرائت شد، به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

تجلیل از عالمان و اندیشمندان بزرگ دینی که با اخلاص و روحیه جهادی، عمرگرانمایه خود را در راه نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (ع) و زنده نگاه داشتن ارزش‌های الهی و انسانی تربیت انسان‌ها صرف می‌کنند، همواره حرکتی پسندیده بوده و موجب نهادینه شدن روحیه قدرشناسی و اشاعه فضیلت‌ها در جامعه می‌شود.

مرحوم آیت‌الله آقای شیخ محمد کوهستانی «طاب ثراه» بی‌شک در زمرة این اندیشمندان و عالمان وارسته بود که با وجود محدودیت‌های نظام ستمشاهی، با توکل به خدا و اخلاص و ایثار، توانست خدمات ماندگاری را در عرصه ترویج معارف الهی و تربیت شاگردان برای تحکیم مکتب حیات‌بخش اسلام به یادگار بگذارد.

این عالم پارسا با تأسیس حوزه علمیه در ملک شخصی خود در روستای کوهستان (از توابع شهرستان بهشهر)، دارایی خود را وقف علم‌آموزی و انتقال دانش به طلاب و جویندگان معارف اسلامی کرد که بی‌شک این حرکت ارزشمند باقیات و صالحات و صدقه جاریه‌ای برای ایشان خواهد بود.

در یک کلام می‌توان گفت آیت‌الله کوهستانی مرد علم، عمل و اخلاق بود و با وجود تمکن مالی، بسیار ساده‌زیست، مردمی و دارای کمالات معنوی و کرامات عرفانی بود. دعای همیشگی این فقیه وارسته ماندن در خط اسلام بود و تا آخر عمر، بر این مسیر پایبند و وفادار بود: «رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ».

اکنون گرامیداشت یاد آن عالم وارسته، در واقع معرفی الگوی اخلاص و عمل صالح و خدمات ماندگار و پراکندن رایحه خوش معنویت در فضای جامعه است و شایسته است از این میراث بزرگ که می‌تواند برای جامعه الهام‌بخش بوده و مسیر را برای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه هموارتر کند، حراست و به شکلی درست و دقیق به آیندگان منتقل شود.

اینجانب با نثار درود و طلب رحمت واسعه الهی به روح این عالم ربانی، از همه مردم قدرشناس آن خطه، دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم ارزشمند قدردانی می‌کنم و یقین دارم نکوداشت شخصیت برجسته و همواره شکور ایشان، از جلوه‌های شناخت و شکرگزاری نعمات الهی است.

توفیقات روزافزون همه شرکت‌کنندگان عزیز به‌ویژه علمای اعلام را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران/

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.