هلال‌احمر ایران، سابقه طولانی در ارائه خدمات بشردوستانه در جنگ دارد

پیام مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مناسب افتتاح نمایشگاه عکس پرواز بازگشت 1402

مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مناسب افتتاح مراسم نمایشگاه عکس پرواز بازگشت 1402، مشترک بین جمعیت هلال‌احمر ایران و کمیته صلیب سرخ، در قالب پیامی، گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران، سابقه طولانی در ارائه خدمات بشردوستانه در جنگ دارد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن پیام رابرت ماردینی مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر کولیوند

رئیس محترم جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران

مایلم مراتب درود و احترام خود را به جنابعالی، کارکنان، اعضای جوان و همچنین داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه چشمگیری که برای کمک به مردم ایران و جهان انجام می‌دهید، ابلاغ کنم.

آمادگی و سازماندهی گسترده جهت مراسم اربعین و فداکاری جمعیت هلال‌احمر ایران جهت ارائه خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی یکی از ابعاد این روحیۀ قابل توجه بشردوستانه است.

علاوه بر این، بسیار خرسندم که اطلاع یافتم جمعیت هلال‌‎احمر ایران و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ به طور مشترک یک نمایشگاه عکس و هنرهای مفهومی از بازگشت اسرای جنگ ایران و عراق در دهۀ 1980 برگزار می‌کنند. جمعیت هلال احمر ایران و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ از سابقۀ طولانی در ارائه خدمات بشردوستانه به آسیب‌دیدگان از جنگ برخوردارند.

هر دو سازمان به خدمات خاص خود که مطابق با دستورالعمل‌های مشخص و کارشناسی شده و همچنین تلاش‌های مشترک بشردوستانه به عنوان اعضای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ارائه می‌شود، افتخار می‌کنند و این نمایشگاه، قطعاً فرصت خوبی را برای بزرگداشت فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ فراهم می‌کند تا بر اصول مشترک دو سازمان تاکید شود.

خانواده صلیب سرخ و هلال‌احمر در انجام کمک‌های بشردوستانه و همچنین اطمینان از حمایت و کمک به نیازمندان پیشرو است. جهان همواره شاهد تاثیر نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای پاسخگویی به بحران‌ها بوده است و توانایی ما از همبستگی و اراده جهت تحقق اصول بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال و تعهد به اهداف بشردوستانه ناشی می‌شود.

با توجه به مقیاس عظیم نیازهایی که در سطح محلی و جهانی با آنها روبه‌رو هستیم، شاید همکاری با یکدیگر، بهره‌مندی از نقش‌های مکمل هر یک از ارکان نهضت و قرار دادن مردم در محوریت کاری که انجام می‌دهیم، مهم‌تر از هر زمان دیگری باشد. ما به گسترش همکاری با جمعیت هلال احمر ایران و تقویت ارتباطات آتی بسیار علاقه‌مند هستیم و هیچ نقصانی در تلاش‌ها و فرصت‌های بشردوستانه‌ای که با یکدیگر ایجاد می‌کنیم، وجود ندارد.

اطمینان دارم با رهبری جنابعالی، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران همچنان یکی از اعضای تأثیرگذار نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر خواهد بود و مسلماً به تحقق اهداف بشردوستانه نهضت کمک خواهد کرد.

با احترام

رابرت ماردینی

مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ»/

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.