کمک سه میلیون دلاری سازمان ملل به مناطق زلزله‌زده خوی

نماینده سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت: آژانس‌های مختلف این نهاد، تاکنون سه میلیون دلار در قالب‌های مختلف به مناطق زلزله‌زده خوی کمک کرده‌اند که آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در این مناطق از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، اشتفان پریزنر روز چهارشنبه در بازدید نمایندگان سازمان ملل و سازمان جهانی یونیسف از مناطق زلزله‌زده خوی افزود: خانه‌های بهداشت، کلاس‌های پیش‌ساخته، مدارس و نحوه توزیع کمک‌های نقدی یونیسف از جمله مواردی بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

او اضافه کرد: تمامی کمک‌ها در محل خود اجرا و یا هزینه شده بود و این نشان از همکاری بسیار خوب مقامات ملی، استانی و منطقه‌ای با این نهاد جهانی است.

نماینده سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کمک‌های سازمان ملل و یونیسف در مناطق زلزله‌زده خوی تداوم خواهد داشت.

نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران هم در این بازدید اظهار کرد: طرح‌های حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر نظیر کودکان و سلامت روان سازمان یونیسف با همکاری جمعیت هلال احمر ایران به‌خوبی در این مناطق اجرا شده است.

رابین ناندی گفت: فعالیت‌های سازمان ملل و یونیسف در این مناطق تکمیل کننده فعالیت‌های مقامات جمهوری اسلامی ایران درمناطق زلزله‌زده بوده و اقدامات خوبی در جهت بازسازی و عمران مناطق صورت گرفته است.

فرماندار خوی هم در این بازدید بیان کرد: دولت برای ساخت هر واحد مسکونی و تامین نیازهای خانواده‌های زلزله‌زده، بیش از پنج میلیارد ریال کمک کرده است.

کریم علی نژاد گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تخریبی از مجموع سه هزار و ۲۰۰ واحد به طور کامل ساخته شده و بقیه هم بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش ایرنا، پاییز و زمستان سال گذشته، سه زمین‌لرزه بالای پنج ریشتر در خوی اتفاف افتاد که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه فراهم کرد.

کمک‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در کمتر از یک سال گذشته، در نوع خود بی‌نظیر بوده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.