کنکوری‌ها کارنامه گرفتند

کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش شهروند آنلاین، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:کارنامه‌ نهایی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org قرار گرفت.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش رتبه و آخرین رتبه قبولی در کدرشته‌ها را مشاهده کنند.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیر) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد و در مجموع ؛ یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر، ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آنها زن بودند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.