بزرگترین زندان روباز جهان در غزه

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی:ظلم در فلسطین نمادی روشن از نقض ارزش‌های انسانی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در همایش علمی «اخلاق امدادگری» که صبح امروز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با انتقاد از سکوت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر در مساله فلسطین، تاکید کرد که ظلم در فلسطین، نمادی روشن از نقض ارزش‌های انسانی است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: نهادهای حقوقی و سیاسی جامعه جهانی به ارزش‌هایی که ما در هلال احمر و صلیب سرخ باور داریم، باید ایمان داشته باشند. بهتر بود سال‌ها محبوس شدن میلیون‌ها انسان در باریکه غزه را با بی‌غرضی، بدون توجه به نژاد و ملیت می‌نگریستند.

او بیان کرد: شوربختانه غرب به شکلی شرم‌آور فلسطینی‌ها را «دیگری» می‌بینند و با اشغالگران به سبب نژاد و تبار همدل هستند و چشم بر سال‌ها رنج آوارگی و مرگ می‌بندند. از کنار حقیقت وحشتناک بزرگترین زندان روباز جهان در نوار غزه می‌گذرند و با روی سیاهی تاریخی کشتار کودکان را نادیده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی خاطرنشان کرد: فقدان اصل بی‌غرضی در رفتار غرب نسبت به تراژدی فلسطین سبب شده تا دولت‌ها به شکلی حیرت‌آور خون‌شویی کنند و بر واقعیت دردناک فلسطین خاک بریزند و حقیقت را سانسور کنند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تصریح کرد: بهتر بود سال‌ها ستم بر مردمی‌که خاکشان به غارت رفته و سرزمینشان اشغال شده و کرامت انسانیت‌شان لگدمال شده را حداقل از نگاهی انسانی و بشردوستانه می‌دیدند. به اصل بشردوستانه که اساس کار ما در هلال احمر است باور داشتند و زن و مرد و کودک فلسطینی را بیش از هر چیز انسان می‌دیدند تا جهان بهتری برای زیستن داشتیم و این چنین به نظاره نسل کشی آشکار در قرن بیست و یکم نمی‌نشستند.

او گفت: از اشغالگرانی که انسان‌ها را برابر نمی‌بینند و توهم قوم برگزیده دارند و دهه‌هاست که با سلاح توهم دیگری را سلاخی می‌کنند، هرگز توقع انسانیت نمی‌رود اما بقیه دولت‌ها چه؟ آیا امید به بشردوستی آنها نیز به توهم تبدیل شده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی گفت: جهان فرصت داشت که به انسان‌های رنجدیده، به انسان‌های متراکم شده در یک جغرافیای بسته و به انسان‌هایی با حقوق و کرامت نقض شده در شرایط سخت زندگی می‌کنند، امداد رساند.

او در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح کرد: اما انسانیت را غرض‌ورزانه دریغ کرد و به ارزش‌های جهان‌شمول که مدعی‌اش بود پشت کرد. امتناع از امداد جهانی برای حل مساله فلسطین سبب شد تا بحران انسانی هر روز عمیق‌تر شود و حالا هم که بحران از غزه و فلسطین فراتر رفته باز از فهم ریشه‌های مساله ناتوان است و حقیقت را جانبدارانه روایت می‌کند و سانسور شده به افکار عمومی ارائه می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: فلسطین نمادی روشن از نقض ارزش‌های انسانی است. امروز فلسطین نماد نقض انسانیت است. فراتر از تبار، خاک و دین، فلسطین مساله سیاسی جهان معاصر نیست مساله انسانی بشر امروز است و دغدغه هر انسان آزاده‌ای که به ارزش‌های انسانی باور دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: تراژدی کربلا نه فقط در فقدان دین که در فقدان آزادگی رخ داد و امروز فلسطین نیز یادآور همان است. تراژدی فلسطین به سبب فقدان آزادگی در سیاستمداران و رسانه‌ها رخ می‌دهد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.