درخواست اعزام امدادگران هلال احمر برای اعزام به غزه

کولیوند: مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم

«پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه از درخواست امدادگران و داوطلبان هلال احمر برای اعزام به غزه و درمان مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش شهروندآنلاین، کولیوند این مطلب را در جمع بیش از پنج هزارتن از امدادگران و داوطلبان هلال احمر در میدان فلسطین که برای اعلام حمایت از ساکنان مظلوم غزه تجمع کرده بودند، اعلام کرد.

در این مراسم، «علیرضا مرندی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بهداشت و درمان، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال احمر  و «راضیه عالیشوندی» سرپرست معاونت امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر نیز در میدان فلسطین حضور داشتند.

رییس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: شمار زیادی از امدادگران و داوطلبان و کادر درمان هلال احمر فلسطین در حین خدمت رسانی و جمع زیادی از آنان نیز در حال فعالیت در بیمارستان المعمدانی (الاهلی) غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند اما در حالی که امروز تمام دنیا پذیرفته اند باید به نیروهای امدادی و درمان احترام گذاشت و کسی حق حمله به آنان را ندارد ولی صهیونیست ها به مراکز درمانی حمله می‌کنند.

کولیوند افزود: در این شرایط، جمع زیادی از امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند و ما در حال پیگیری هستیم تا از طریق مرزهای دریایی و هوایی اقلام امدادی درمانی و تغذیه ای را برای مردم فلسطین ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: محاصره و قطع آب و برق که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، از مهم ترین نشانه‌های نقض آشکار حقوق بشر است.

کولیوند با بیان اینکه به عنوان کادر درمان و امداد و نجات اعلام می‌کنیم که شهادت هنر مردان خداست و ما از شهادت ابایی نداریم، افزود: به همه امدادگران  هلال احمر به خاطر داشتن مسئولیت دینی و شرافتی که دارند و درخواست حضور در غزه برای امدادرسانی را داشته اند، تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم، افزود: هلال احمر فلسطین این منطقه را که در معرض حملات مستقیم دشمن است ترک نکرده و این امر باعث شده که شهید و مصدوم شوند و بسیاری از آنها حتی شهادت اعضای خانواده خود را به چشم دیده اند.

کولیوند ادامه داد: در کدام قانون گفته شده که می‌توان به مراکز درمانی حمله کرد؟! فرماندهی این عملیات مستقیما توسط امریکا و عوامل دست نشانده صهیونیست  ها است که حتی به قوانین تدوین و ابلاغ شده خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود:  به برکت خون شهدا و صبر  و استقامت برادران جانباز، همیشه و همه جا مقاومت پیروز است.

وزارت خارجه زمینه حضور امدادگران و داوطلبان را در مصر فراهم کند

رئیس سازمان نظام پزشکی در این اجتماع گفت: ما از وزارت امور خارجه می خواهیم زمینه حضور امدادگران، داوطلبان و تیم های پزشکی را در مصر و اردن فراهم کند تا به مردم غزه خدمات درمانی ارائه کنند.

وی افزود: در جلوی چشمان بهت زده مردم دنیا، قومی وحشی و درنده خو و فارغ از خصائل انسانی در غزه حمام خون به راه انداخته اند. بسیاری از خانواده‌های فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی عزیزان خود را از دست داده اند ولی هنوز جهانیان در برابر این حمله وحشیانه سکوت کرده اند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: ما امروز با پدیده ای فراتر از نسل کشی در فلسطین رو به رو هستیم و  نقاب سال ها شعار حقوق بشر مدرن غرب امروز کنار رفته است.

بیانیه تجمع امدادگران هلال احمر

جامعه پزشکی کشور و اعضای جامعه پرستاری سازمان نظام پرستاری کشورمان در راستای محکومیت حمله مستقیم نظامیان صهیونیستی به کادر درمان و امدادگران فلسطینی و در پایان  تجمع امدادگران هلال احمر بیانیه ای امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ(حج ۳۹)

“به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل شده، اجازه جهاد داده شده است. چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یارى آنها تواناست.”

این روزها سرزمین فلسطین شاهد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و حمله مستقیم به اهداف غیرنظامی و از آن جمله واحدهای درمانی، آمبولانس ها و کادر درمان در نوار غزه از سوی نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان مسلح است. حملات هوایی بی وقفه رژیم اسرائیل منجر به تخریب ساختمان‌های مسکونی، مدارس و حتی ساختمان‌های سازمان ملل در غزه گردیده و تلفات بی شمار غیر نظامیان را در پی داشته است تا جایی که وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن بیش از دو هزار و پانصد غیرنظامی و زخمی و مجروح شدن چند هزار نفر دیگر خبر می دهد.

این در حالی است که کادر درمان، مراکز درمانی و امدادگران هلال احمر از حمله مصون نبوده و تاکنون ده‌ها تن از آنها شهید و مجروح شده اند.

لازم به یادآوری است که منطقه غزه با بالاترین تراکم جمعیتی در دنیا، محل سکونت چند میلیون فلسطینی، اعم از افراد غیر نظامی، زنان و کودکان بی دفاعی است که آمارها نشان می دهد عمده تلفات تهاجمات اخیر مربوط به این قشر یعنی زنان و کودکان بوده است. تداوم حملات صهیونیست ها منجر به کمبود امکانات اولیه زندگی همچون آب، برق، دارو، تجهیزات پزشکی و جراحی و حتی سوخت و ایجاد شرایط وخیم انسانی شده است که جان غیر نظامیان را به خطر می اندازد و در چنین شرایطی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حتی دستور محاصره کامل این منطقه را صادر کرده است.

محاصره فلسطینیان با هدف محروم سازی غیرنظامیان از دسترسی به نیازهای اولیه بشری به حادترین مراحل خود رسیده، چنانکه رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی در بیانیه خود، این مخاصمه را یک فاجعه جهانی قلمداد کرده است. در این شرایط حتی برای افراد عادی بیم آن می رود که این جنایت ها بدون توجه به راه حل های انسانی موجب بروز فجایع بزرگ انسانی و شیوع بیماری‌های واگیر شود که این مهم مورد توجه اشغالگران نیست.

بدون تردید می‌توان اذعان داشت که مصادیق یاد شده از جمله نقض فاحش حقوق بین الملل بشر دوستانه بوده و موجبات مسئولیت بین المللی آمران و عاملان آن را فراهم می آورد. آحاد جامعه پزشکی و امدادگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و اعضای داوطلب سازمان بسیج جامعه پزشکی و پرستاران در راستای وظایف و ماموریت‌های خود مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده و بر این باور است که مقررات و عرف حقوق بین الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های چهار گانه ژنو (1949) و دیگر اسناد مرتبط در جریان مخاصمات چند روز اخیر در غزه از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی نقض شده است.

در این راستا از کلیه نهادهای مرتبط درخواست دارد ضمن مستندسازی نقض های گسترده و سازمان یافته حقوق بشر دوستانه، زمینه پایان بخشیدن به بی کیفرمانی مرتکبان این جنایات بین المللی را فراهم آورد. جامعه پزشکی، پرستاران و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اذعان به اهمیت و حساسیت وضعیت موجود در غزه، از تمامی دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی و دیگر کنشگران عرصه بین الملل به ویژه، کمیته بین المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر می خواهد که به منظور کاهش آلام و کمک به نیازمندان و تسکین درد مردم غزه ضمن محکومیت این وضعیت با اتخاذ کلیه تدابیر ضروری و اقدامات لازم از ادامه نقض های فاحش حقوق بین الملل بشر دوستانه از سوی اشغالگران و حمله مستقیم به مراکز درمانی، کادر درمان و امدادگران هلال احمر فلسطین، جلوگیری به عمل آورند.

به همین منظور از همه کشورها به ویژه کشورهای دارای مرز مشترک با فلسطین درخواست دارد تا با هدف کمک رسانی و ارائه خدمات بشر دوستانه اهتمام و مساعی خود را به‌کار گیرند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.