۱613 نفر تا عصر امروز برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آمار نام‌نویسی داوطلبان راهیابی به مجلس دوازدهم گفت: در دو روز نخست مهلت یک هفته ای ثبت نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس، تعداد 1613 نفر ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی کرده اند.

به گزارش شهروند آنلاین، «محسن اسلامی» عصر امروز جمعه افزود: تعداد 38 هزار و 869 نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام کد پیگیری دریافت کردند که از این تعداد از روز گذشته تا پایان روز دوم 1613 نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده اند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور ، استان‌های البرز، قم، تهران، اردبیل و چهار محال و بختیاری به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌نام در این دو روز را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: روند ثبت‌نام قطعی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز گذشته آغاز شده و از ساعت 8 تا 18 هر روز تا سوم آبان ادامه دارد و این زمان قابل تمدید نیست.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسی در این زمان، نام‌نویسی را انجام ندهد به منزله انصراف از حضور در انتخابات تلقی می‌شود.
اسلامی افزود: سابقه پنج‌سال فعالیت اجرایی داوطلبان باید در قالب یک فایل پی‌دی‌اف در سامانه بارگزاری شود و تکمیل پرسشنامه آن نیز حدود 30 الی 45 دقیقه زمان می‌برد.

 بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور موظف است یک مرحله پیش‌ثبت‌نام را انجام دهد که این کار در مردادماه صورت گرفت و 48847 نفر برای داوطلبی نمایندگی مجلس پیش‌ثبت‌نام کرده بودند.

داوطلبان نمانیدگی مجلس شورای اسلامی تا سوم آبان فرصت دارند تا از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.