حمله موشکی حزب الله به رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی قرار داده است. منابع خبری هم از حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به لبنان خبر دادند.

به گزارش شهروندآنلاین، حزب الله لبنان امروز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد که با پنج موشک پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا و کفرشوبا را هدف قرار داده است.

بر اساس این اطلاعیه، در این حملات، پایگاه های صهیونیستی رمثه، زبدین، رادار، رویسات القرن و رویسات العلم با موشک ‌و سلاح مناسب هدف حزب الله قرار گرفته است.

ایرنا هم گزارش داد که ساعاتی پیش شبکه المیادین خبر داده پایگاه «رویسات العلم» در سرزمین‌های اشغالی و دیگر پایگاه‌های صهیونیستی در «کفرشوبا» مورد حملات موشکی از داخل خاک لبنان قرار گرفتند.

الجزیره نیز اعلام کرد که دو پایگاه صهیونیستی رویسات العلم و السماقه از داخل خاک لبنان مورد هدف موشکی قرار گرفتند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

این رویدادها  در پی شهادت یک خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان رخ داد و در واکنش به آن، حزب‌الله تاکید کرده بود که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

روابط عمومی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد: جنایت جدید رژیم اشغالگر در نزدیکی منطقه «العباد» علیه خبرنگاران که منجر به شهادت یک غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

در بیانیه حزب الله آمده است: «این تجاوز در ادامه جنایات اشغالگران علیه اصحاب رسانه در لبنان و فلسطین با هدف جلوگیری از انتقال حقیقت به جهانیان صورت گرفته است و ما از همه نهادهای رسانه‌ای، اتحادیه ها و انجمن‌های حرفه‌ای و بشردوستانه می‌خواهیم که این جنایات را محکوم کنند. در عین حال، مجدداً تأکید می‌کنیم که کشتار غیرنظامیان و حمله به امنیت کشور ما بدون پاسخ یا مجازات نخواهد ماند.»

بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱6 خبرنگار شهید شده‌اند که نزدیک به نیمی از آنها عکاس یا فیلمبردارانی بودند که سعی می کردند فاجعه انسانی در فلسطین را مستند کنند.

خروج شهروندان کشورهای مختلف از لبنان

همزمان با این تحولات، دولت های چند کشور از شهروندان خود خواسته اند به دلیل تشدید وخامت اوضاع در مرز لبنان و همچنین افزایش اعتراضات عمومی به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، لبنان را ترک کنند.

کشورهای آمریکا، انگلیس، عمان و عربستان سعودی از جمله این کشورها هستند.

آمریکا همچنین از همه شهروندان خود خواسته است از سفر به دیگر کشورها نیز خودداری کنند و در صورت الزام به انجام چنین سفرهایی، احتیاط ها و مراقبت های لازم را به عمل آورند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.