بازگشت استقلال به صدر جدول

تیم نکونام 3 بر 2 از سد تیم فکری گذشت

نبرد تیم‌های استقلال و هوادار در دیداری معوقه از هفته ششم لیگ برتر فوتبال با برتری سه بر ۲ آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید تا استقلال با کسب 15 امتیاز همانند پرسپولیس، بطور مشترک صدر جدول را از آن خود کنند و در اندیشه نتایج برتر در هفته های آینده باشند.

به گزارش شهروندآنلاین، تیم‌ استقلال در شرایطی در یک دیدار معوقه از هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ روز جمعه در ورزشگاه آزادی روبه‌روی تیم هوادار گرفت که بانوان نیز به جمع هواداران استقلال پیوسته بودند و آبی های پایتخت را تشویق می کردند.

قضاوت این مسابقه را که با یک دقیقه سکوت به احترام شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه همراه بود، «بیژن حیدری» با کمک‌های سیدیعقوب حجتی و محمد عطایی بر عهده داشتند و حاتم بک‌پور هم ناظر این مسابقه بود.

تیم استقلال برای پیروزی و کسب سه امتیاز این مسابقه از انگیزه‌های زیادی برخوردار بود چراکه شاگردان جواد نکونام که در این فصل فقط یک بار طعم شکست را چشیده‌اند، امیدوار بودند در روزی که از حمایت تماشاگرانشان برخوردار هستند حریف سخت‌کوش خود را از پیش رو برداشته تا از کورس قهرمانی عقب نمانند.

از سوی دیگر، محمود فکری هم نمی‌خواست با دست خالی میدان را ترک کند و برای این بازی چشم به ضد حملات بازیکنانش دوخته‌ بود تا بتوانند به دروازه حسینی نزدیک شوند.

در چنین شرایطی، تیم هوادار در نیمه نخست مسابقه با دو گل در دقایق 5 و 17 از استقلال پیش افتاد که یکی از آنها، محصول اشتباه مداقع استقلال و گل به خودی «ایمان سلیمی» بود. پس از آن، استقلال به بازی برگشت و پس از زدن یک پنالتی در دقیقه 23، دو گل دیگر هم در دقایق 60 و 84 وارد دزوازه «هوادار» استان البرز کرد تا با نفسی راحت، به عنوان تیم پیروز، میدان را ترک کند.

 

ایرنا دقایق حساس این مسابقه را چنین گزارش داده است:

دقایق حساس

دقیقه ۵: خطای بازیکنان استقلال به روی کریم اسلامی در زمین هوادار باعث شد تا قائم اسلامی‌خواه پشت توپ قرار گرفته و با ارسال عالی خود فریبرز گرامی را در موقعیت مناسب قرار دهد. ضربه سر شیرجه‌ای مهاجم هوادار توسط سیدحسین حسینی مهار شد اما در ریباند صائب محبی دروازه آبی‌پوشان را باز کرد.

دقیقه ۱۷: پاس در عرض کریم اسلامی با اشتباه ایمان سلیمی مدافع استقلال همراه شد تا او به اشتباه دروازه تیمش را باز کند. بعد از این گل ورزشگاه غرق در سکوت شد.

دقیقه ۲۳: مهرداد محمدی در محوطه جریمه هوادار سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. کوین یامگا پشت توپ ایستاد و بر خلاف جهت علی‌رضا حقیقی دروازه هوادار را باز کرد تا یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

دقیقه ۲۶: ضربه ایستگاهی تماشایی مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه به وسط دروازه هوادار را حقیقی به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۰: ارسال خطرناک قائم اسلامی‌خواه از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین و ضربه سر صائب محبی از مقابل تیرک اول به شکل خطرناکی از روی دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: آرمان رمضانی موفق شد دروازه هوادار را باز کند اما بیژن حیدری به نشانه آفساید در سوت خود دمید.

دقیقه ۳+ ۴۵: پاس جعفر سلمانی به کوین یامگا رسید و در حالی که او فرصت مناسبی برای گلزنی داشت ضربه‌اش با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه هوادار به خارج رفت.

دقیقه ۵۱: داریوش شجاعیان با حرکت تکنیکی خود زبیر نیک‌نفس را از پیش رو برداشت و شوت زد اما ضربه او با واکنش خوب حسینی به کرنر رفت.

دقیقه ۵۷: شوت زمینی محکم ابوالفضل جلالی با اختلاف کم از کنار دروازه هوادار راهی اوت شد.

دقیقه ۶۰: پرتاب بلند اوت ایمان سلیمی با ضربه سر آرمان رمضانی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن با شوت محکم پای چپ خود دروازه حقیقی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۶۸: اشتباه پیاپی در خط دفاعی هوادار توپ را به کوین یامگا رساند که پاس او و شوت محکم آرمان رمضانی پس از برخورد به بازیکن هوادار به کرنر رفت.

دقیقه ۸۱: ارسال مهدی مهدی‌پور از جناح چپ با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد اما ضربه وی به شکل خطرناکی به خارج رفت.

دقیقه ۸۴: پاس آرش رضاوند در پشت محوطه جریمه به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن با شوتی فنی و استثنایی گل سوم تیمش را بزند.

استقلال در نهایت با نتیجه سه بر ۲ هوادار را دست خالی گذاشت.

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سعید مهری (مهدی مهدی‌پور)، کوین یامگا (صالح حردانی)، زیبر نیک‌نفس، جعفر سلمانی (سید ابوالفضل جلالی)، آرمان رمضانی (ارسلان مطهری) و آرش رضاوند

ترکیب هوادار:

علیرضا حقیقی‌، مهدی عبدی، فریبرز گرامی، صائب محبی‌، مرتضی منصوری، امیرحسین پورمحمد، ایوب کلانتری (داریوش شجاعیان)، محمد عباسی‌، قائم اسلامی‌خواه، امین قاسمی‌نژاد، کریم اسلامی (فرهاد زاووشی).

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.