چینی‌ها دست به کار ساخت واگن‌های مترو تهران شدند

قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران عملیاتی شد

شهردار تهران از عملیاتی شدن قرارداد تامین۶۳۰ دستگاه واگن برای پایتخت خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،علیرضا زاکانی افزود: این قرارداد بر زمین مانده از سال ۹۵ تاکنون، در دوره اخیر مدیریت شهری ششم با جدیت پیگیری و با حمایت دولت مردمی تامین اعتبار شده بود.

او افزود: نتیجه این تلاش‌ها دیروز وارد مرحله اجرایی شد و مراحل ساخت واگن‌ها کلید خورد.

او گفت: با توافقات صورت گرفته بین تهران و شریک چینی تعداد واگن‌ها در قرارداد از عدد اولیه ۶۳۰ دستگاه با افزایش ۲۵ درصدی به ۷۹۱ دستگاه افزایش یافت. همچنین توافق شد تا واگن‌ها زودتر از دوره توافق شده در قرارداد یعنی ۵۰ ماه ساخته و تحویل تهران شوند.

زاکانی افزود: با طرف چینی توافق شد تا قرارداد جدیدی برای تولید ۲۵۹ واگن دیگر نیز منعقد شود تا سهم هزارو ۵۰واگن پایتخت از توافق کلان دو دولت در تامین ۲ هزار واگن محقق شود.

شهردار تهران افزود:قراردادی نیز با کنسرسیوم چینی برای انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به عنوان دانش کلیدی و اصلی در ساخت واگن‌های مترو منعقد شد و طی ۲ سال آینده شرکت واگن‌سازی تهران به باشگاه سازندگان واگن قطار مترو وارد می‌شود.

شهردار تهران دیروز پس از بازدید از خط تولید قطار‌های متروی شرکت چینی برای کاهش زمان انتظار و تحویل اولین محموله قطار‌ها از ۲۴ ماه به ۱۴ تفاهم‌نامه‌ای با طرف چینی امضا کرد.

همچنین مقرر شد براساس این توافق زمان‌بندی تحویل ۷۹۱ واگن با کاهش زمان انتظار اولیه مجدد تنظیم شود تا تمام قطار‌های توافق شده به جای ۶۰ ماه در کمتر از ۵۰ ماه تحویل داده شود./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.