زیارت ارزان می شود

رئیس جمهوری: دستگاه‌های متولی برای کاهش هزینه‌های زیارت برنامه‌ریزی کنند

رییس جمهوری امروز شنبه در نشست شورای عالی حج ، «سفر آسان، ارزان و دلنشین» را سه رکن مهم برنامه‌های زیارتی خواند و از دستگاه‌های متولی خواست با برداشتن موانع از پیش روی مردم، برای کم‌هزینه کردن زیارت برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش شهروند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر «سید ابراهیم رئیسی» عصر امروز  در سومین جلسه شورای‌عالی حج در دولت مردمی با تاکید بر ضرورت تلاش همه بخش‌های دست‌اندرکار حج و زیارت برای تسهیل زیارت زائران ایرانی، مردمی‌سازی عملیات زیارت را مهم‌ترین ماموریت دستگاه‌های مسئول دانست.

وی گفت: فراهم شدن زمینه زیارت همراه با معرفت از جمله اهدافی است که جهت و سمت و سوی فعالیت دستگاه‌های مرتبط را تعیین می‌کند.

رئیس جمهور در این جلسه هدایت، نظارت و حمایت را وظیفه اصلی دستگاه‌های متولی حج و زیارت عنوان کرد و ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های مردمی در عملیات زیارت را مورد تاکید قرار داد.

دکتر رئیسی با اشاره به جلوه‌های سیاسی و اجتماعی زیارت در کنار اثرات معنوی آن، دیپلماسی زیارت را یکی از راه‌های تعمیق ارتباط با سایر کشورهای اسلامی برشمرد و اظهارداشت: نمایش وحدت مسلمین و خلق تصاویری از شکوه و عظمت اسلام، آورده بزرگی است که با هیچ رویداد دیگری قابل مقایسه نیست.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس بعثه مقام معظم رهبری، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «سیدعباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی در حوزه حج و زیارت بیان کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.